Setki tysięcy złotych na logotypy województw i miast

dodano: 
14.05.2015
komentarzy: 
0

BNA i Eskadra to agencje reklamowe, które najwięcej zarobiły na tworzeniu logotypów dla miast i województw - wynika z analizy serwisu BIQdata.

Połowa województw zamieniła swój logotyp co najmniej raz. Pomorskie wybrało sobie znak promocyjny już po raz drugi. Obecne logo spotkało się z falą krytyki pod adresem autora, Andrzeja Pągowskiego. Internauci nie mają litości. Logo Pomorza w szybkim tempie stało się hitem internetu. Samorządowcy musieli tłumaczyć się, dlaczego wydali na "amatorszczyznę" bez przetargu 90 tys. zł.

Wydana przez Pomorze kwota nie jest rekordem. W 2004 r. na znak promocyjny Warszawy - syrenkę z hasłem "Zakochaj się w Warszawie" - wydano 195 tys. zł. Cztery lata później Szczecin wydał na swój znak promocyjny 488 tys. zł, a w 2013 r. Łódzkie zapłaciło za swoje logo 799 tys. zł (85 proc. tej kwoty pochodziło ze środków unijnych). Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny miesięcznika "Brief" uważa, że „nieszczęściem są pieniądze unijne, bo wszyscy chcą się za nie promować".

Może samorządy i pogubiły się w marketingu, ale za to firmy marketingowe doskonale się w nim odnalazły. Z analizy BIQdata wynika, że najwięcej na promocji samorządów zarobiły BNA, Eskadra i Studio Bakalie.

Źródło:

wyborcza.pl (BIQdata), Nie tylko „!Pomorskie”. Jak samorządy zamawiają logotypy i kto na tym zarabia, Bartosz Chyż, 09.05.2015
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin