.

 

Tyskie oddaje fanpage internautom

dodano: 
12.08.2013
komentarzy: 
1

Kompania Piwowarska, świętując 400-lecie marki Tyskie, postanowiła oddać jej facebookowy fanpage piątce najbardziej zaangażowanych fanów. Każda osoba prowadziła liczącą 400 tys. fanów stronę przez jeden dzień. „Jak mogą zareagować konsumenci na taką otwartość? Większym zaangażowaniem i lojalnością. A lojalność to pewny pieniądz dla producenta piwa” – komentuje Maciej Szaroleta, brand practice director w agencji H+K Strategies.

Facebookowa akcja w zamierzeniu autorów miała być sposobem uhonorowania tych, którzy najbardziej aktywnie współtworzą profil Tyskiego na co dzień oraz przyczynić się do powstania ciekawych treści na profilu marki.

Wybrani internauci, zanim zostali tymczasowo administratorami fanpage’a, zwiedzili Tyskie Browary Książęce, uczestniczyli w warsztatach degustacji piwa oraz w szkoleniu dotyczącym sposobu moderowania profilu o takim zasięgu i ilości fanów, jaką ma Tyskie. Wzięli także udział w stylizowanej sesji zdjęciowej, w historycznych strojach. Następnie każdy z fanów przez jeden dzień mógł publikować wpisy na fanpage’u Tyskiego. Portrety tych, których posty najbardziej zaangażowały internautów, zawisły w Tyskim Browarium, obok portretu księcia pszczyńskiego Jana Henryka XI.

„Kampania Tyskiego to świetny przykład kierunku, w jakim zmierza dziś komunikacja marketingowa: kończy się czas zamkniętych marek tworzących coś w swoich kryształowych pałacach i obdarowujących tym bierną publiczność” – komentuje Szaroleta. Jego zdaniem wiele marek w takiej sytuacji „chowa głowę w piasek i jeszcze bardziej barykaduje się w swoich twierdzach: dokupują 3 tony GRP’s, błagają dziennikarzy o publikację i modlą się o cud”. A Tyskie zaprezentowało bardziej świadomą postawę, udowadniając fanom swojego profilu, „że są naprawdę ważni, a media społecznościowe to kluczowy i doceniany kanał komunikacji”. (ks)

Za opracowanie koncepcji kreatywnej, przygotowanie i koordynację akcji odpowiadała agencja TEQUILA POLSKA.

Prezentacja kampanii na YouTube

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
12.08.2013
11:44:54
sintactix
(12.08.2013 11:44:54)
Jaka szkoda, że kryzys nie wybuchł... Kuszą, kuszą słabą akcją.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin