Youtuberzy cieszą się większym zaufaniem niż celebryci telewizyjni, ale są mniej rozpoznawalni

dodano: 
11.10.2017
komentarzy: 
0

Youtuberzy są lubiani, bo kojarzą się przede wszystkim ze szczerością i autentycznością, a także z profesjonalizmem – i to w znacznie większym stopniu niż gwiazdy telewizyjne. To wnioski z badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie YouTube’a.

Na podstawie tego badania, w którym analizie poddano wizerunki 20 osób (yotuberów i celebrytów telewizyjnych) przygotowano pierwszy ranking marek osobistych polskich youtuberów.

Ankietowanych zapytano o intuicyjne skojarzenia z każdą z 20 osób. Z badania wynika, że youtuberzy znacznie bardziej niż osoby znane z telewizji są kojarzeni z zabawą, inspiracją, szczerością, autentycznością i profesjonalizmem.

Jak wynika z analizy, twórców wideo na YouTubie wyróżnia duża bliskość emocjonalna z odbiorcami. Najbardziej lubianymi youtuberami są Historia Bez Cenzury – prowadzący kanał są oceniani jako profesjonalni, nowocześni i wiarygodni, AdBuster – który kojarzy się z autentycznością, szczerością i profesjonalizmem, czy Mówiąc Inaczej – autorkę kanału wiele osób uważa za autorytet, Paulina Mikuła kojarzona jest też z wiarygodnością i szczerością.

Czytaj także: wywiad z Pauliną Mikułą z Mówiąc Inaczej

W pierwszej dziesiątce najbardziej lubianych twórców znaleźli się też Abstrahuje, Red Lipstick Monster i Radek Kotarski.

Okazuje się jednak, że pod względem rozpoznawalności twórcy z YouTube’a wypadają gorzej niż osoby znane z telewizji. Najbardziej rozpoznawalni youtuberzy to SA Wardega, Abstrachuje TV i Matura to Bzdura – w rankingu zajęli odpowiednio 9, 10 i 11 miejsce w rankingu. W czołówce tego zestawienia znaleźli się Wojciech Cejrowski, Kuba Wojewódzki i Magda Gessler. 

 

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie osób w wieku 16-34 lata korzystających z internetu przynajmniej raz w tygodniu. W ramach pierwszej fazy badania spośród dużej grupy twórców YouTube i celebrytów TV (łącznie 64 osób) zostało wybranych 20 nazwisk, którym dokładnie przyjrzano się w drugim etapie. Sprawdzano m.in. rozpoznawalność i sympatię względem poszczególnych osób ― zarówno youtuberów, jak i celebrytów telewizyjnych.

Źródło:

Zdjęcie główne: prezentacja wyników badania podczas drugiej edycji YouTube Pop-Up Space Warsaw
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin