ZFPR zabiera głos w sprawie Profile PR i ARP

dodano: 
01.10.2013
komentarzy: 
6

Oświadczenie Zarządu Firm Public Relations

Dotyczy artykułu z dnia 25 września 2013 r. na portalu www.trójmiasto.pl pt. „Agencja Rozwoju Przemysłu manipuluje. Niekontrolowany wyciek w sprawie Stoczni Gdańsk” autorstwa Wioletty Kakowskiej-Mehring.

Na wstępie chcielibyśmy zaznaczyć, że wszelkie zarzuty natury etycznej władze Związku Firm Public Relations traktują bardzo poważnie zwłaszcza, iż dotyczą one firmy Profile, jednego z członków tej organizacji oraz samej osoby Rafała Szymczaka - prezesa Związku Firm Public Relations oraz partnera agencji Profile.

Zgodnie z wewnętrznymi regulacjami Związku Firm Public Relations w przypadku wątpliwości natury etycznej Zarząd Związku ma prawo natychmiast zawiesić firmę w prawach członka do wyjaśnienia wątpliwości. Co dalej może prowadzić do wykluczenia takiej firmy z listy jej członków.

W opublikowanej na łamach portalu trójmiasto.pl rekomendacji firmy Profile nie ma mowy o jakiejkolwiek manipulacji, przeinaczaniu, naginaniu, wykorzystaniu do własnych celów, wywieraniu (często ukrytego) wpływu. Co z etycznego punktu nie budzi wątpliwości naruszania Kodeksu Dobrych Praktyk ZFPR i nie daje podstaw do zawieszenia firmy Profile w prawach członka Związku.

Zarzuty kierowane pod adresem firmy Profile oraz osoby Rafała Szymczaka uznajemy za bezpodstawne, gdyż dotyczą formy przekazów, a nie ich treści. Określenie „kontrolowany przeciek” (jakkolwiek brzmi kontrowersyjnie), o ile zawiera treści prawdziwe, nie może być uznane za manipulację, ponieważ w istocie jest jedynie selektywną formą przekazu.

Z opublikowanej rekomendacji wynika, iż firma Profile swoje rekomendacje opracowała po zapoznaniu się z biznes planem klienta. Świadczy to o staranności działania, aby informacje kierowane do opinii publicznej były prawdziwe, rzetelne oraz wyczerpujące i niebudzące wątpliwości natury etycznej.

Pragniemy również zaznaczyć, iż pracownicy firm PR są zobowiązani do zachowania najwyższej staranności działania w kwestii poufności informacji otrzymanych od klientów. Dlatego publikacja/komentowanie wewnętrznych dokumentów firm bez zgody klienta jest naruszeniem zasad etycznych, a takim właśnie dokumentem jest publikowana rekomendacja.

Publiczną krytykę w tej sprawie kierowaną pod adresem firmy Profile i Prezesa Rafała Szymczaka przez członków ZFPR oraz ich pracowników Zarząd będzie traktował jako dyskredytację i zgodnie z Kodeksem Dobrych Praktyk ZFPR pociągnie te firmy do odpowiedzialności.

Komentarz Szymona Sikorskiego do sprawy Profile i ARP

komentarzy:
6

Komentarze

(6)
Dodaj komentarz
02.10.2013
11:13:51
WTF?
(02.10.2013 11:13:51)
Ostatni akapit tego oświadczenia to żenada i kompromitacja ZFPR. Sami się zdyskredytowaliście:)
01.10.2013
16:35:07
poza ZFPR
(01.10.2013 16:35:07)
niestety bolączką branży są tzw. samozwańcze autorytety tej branży, czyli cwaniaczki, którzy "załatwiają" deale. nie liczy się etyka, wizerunek branży, liczą się znajomości i towarzystwo wzajemnej adoracji. tak jak w parlamencie, tak i w tej branży - trzeba wymienić towarzystwo i dopuścić młodych, którzy jeszcze nie przesiąkli układami i zechca zrobić coś perspektywicznego, co pozwoli zrozumieć ten zawód i rolę usługodawczą pr-guy'ów
01.10.2013
16:34:25
BBK
(01.10.2013 16:34:25)
Cały ten związek powinno się popędzić gdzie pieprz rośnie. Towarzystwo wzajemnej adoracji. Nie będzie Szymczak i Profile,będzie ktoś inny. Tyle trąbienia o wiarygodności zawodu specjalisty PR, uwiarygadnianie członków Związku i co się okazuje, że to tylko kamuflaż. Oj, długo przyjdzie nam odbudowywać wizerunek polskiego PRu
01.10.2013
16:28:47
oko
(01.10.2013 16:28:47)
@prowiec bardzo brzydko manipulujesz. Dokładnie było napisane "obarczenie winą za wyniki i niezrealizowanie planu restrukturyzacji zarządu spółki" - i miało się to odbyć podczas oficjalnego briefingu prasowego. Taka ocena to normalna ocena właścicielska, oparta na faktach, do której każdy właściciel także mniejszościowy ma prawo. Nie ma w tym za grosz czarnego PR.
01.10.2013
15:08:29
już spokojny...
(01.10.2013 15:08:29)
stało się to co powinno się stać. Szymczak out i oby nikt taki się nie powtórzył.
01.10.2013
13:25:07
prowiec
(01.10.2013 13:25:07)
LOL. Ale kabaret. Czyli kodeks dobrych praktyk jest po to, żeby był. A gdy agencja Profile rekomenduje "obarczanie winą zarządu Stoczni" to nie jest nic złego. Od taki czarny PR, którego przecież nie ma...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin