.

Fanpage „Seks to Zdrowie!” na Facebooku

dodano: 
04.04.2013

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

Polpharma, 121 PR

Tytuł projektu:
Fanpage „Seks to Zdrowie!” na Facebooku

Podmioty realizujące projekt:
Polpharma Biuro Handlowe Sp. z o.o. przy współpracy z agencją 121 PR

Określenie problemu:
Szacuje się, że w Polsce zaledwie 8,6% osób mających zaburzenia erekcji zgłasza się z tym problemem do lekarza. Główną barierą jest wstyd a także nieumiejętność rozmawiania na  tematy związane z seksualnością. Dlatego Polpharma, producent polskiego generyku Viagry – Maxigry, stworzyła na Facebooku profil „Seks to Zdrowie!”. Jego celem jest oswajać  Polaków z tematyką seksu oraz pokazywać, że zaburzenia erekcji można skutecznie leczyć.

Grupa/grupy docelowe:
Osoby młode, które mogą być dotknięte zaburzeniami zdrowia seksualnego w przyszłości.

Cele projektu:
Profil „Seks to Zdrowie!” to kluczowy element  prowadzonego od 2007 roku Ogólnopolskiego Programu Zdrowia Seksualnego. Celem programu jest uświadamianie, że zaburzenia erekcji można skutecznie leczyć, wystarczy zgłosić się z tym problemem do lekarza. Poprzez Facebook Polpharma stara się trafić do ludzi młodszych, którzy w większości nie mają jeszcze problemów z erekcją, ale którzy mogą być dotknięci tymi zaburzeniami w przyszłości. Kształtując świadomość seksualną tej grupy potencjalnych pacjentów, budowany jest rynek w dłuższej perspektywie czasowej. Grupę tę będą mogli również tworzyć  pacjenci swobodnie rozmawiający o problemach natury intymnej, bez poczucia wstydu, a przez  to nie bojący się prosić o pomoc specjalisty.

Przyjęta strategia:
Aby osiągnąć nadrzędny cel, jakim jest uświadomienie Polakom, że zaburzenia erekcji można skutecznie leczyć, wystarczy zgłosić się z tym problemem do lekarza, należy nauczyć Polaków rozmawiać o seksie i pokonać ich barierę wstydu. Aby to osiągnąć profil na Facebooku oswaja tematykę seksu, uczy rozmawiać na trudne tematy a przede wszystkim podchodzić z większym dystansem do seksualności.  Każdego dnia bawi, edukuje, angażuje  internautów w dyskusje na temat seksu. Narzędziami wykorzystywanymi  do tego celu są quizy, ankiety, porady specjalistów oraz specjalne aplikacje. Wszystko po to, by rozmowy o seksie nie wiązały się ze wstydem i niepewnością, ale by stały się naturalnym elementem życia każdego człowieka.

Prowadzone działania:
- Fanpage „Seks to zdrowie!” edukuje, bawi oraz angażuje  użytkowników w dyskusje na temat seksu. Jest to największy fanpage o zdrowiu na polskim Facebooku.
- We współpracy z fanami stworzony został słownik seksualny „Polaków rozmówki o seksie” . Zawiera on słownictwo związane ze sferą seksu w 3 kategoriach: dla lekarza, w sypialni, dla znajomych.
- Aplikacja „Drzewo Seksualne” pozwala użytkownikom zawieszać listki na kolorowym drzewie zawsze, kiedy przeżyli udany seks. I tak, np. zielony listek to „łagodny poranek”, żółty – „odlotowe uniesienie” itd. Od początku akcji zawieszono już blisko 6,5 tys. listków!
- Prezentowane są mity seksualne, obalane później przez ekspertów - dr Michała Lwa-Starowicza i dr Alicję Długołęcką.
- We współpracy z fanami powstała lista „Kłopotliwych Pytań Dzieci”. Fani przesyłali pytania z
propozycją odpowiedzi. Wybrane sugestie skomentowała później ekspertka –  dr Alicja Długołęcka.
- Profil zawiera treści edukacyjne. Podpowiada m.in.  jak prowadzić zdrowe życie seksualne (w  jednej zakładce na użytkowników czeka „10 zasad zdrowia seksualnego”).
- Fani stale angażowani są poprzez pojedynki seksualne. Np. seks na plaży czy w lesie? Przy zgaszonym czy zapalonym świetle?

Ewaluacja (w tym widoczność w mediach):
- Ponad 360 000 fanów profilu „Seks to zdrowie!”.
- Jest to największy fanpage o tematyce zdrowotnej na polskim Facebooku.
- Jest to jedna z 10 najpopularniejszych stron na całym polskim Facebooku.
- 7100 kliknięć „lubię to” i ponad 4300 „udostępnień” jednego dnia dla jednego postu na profilu „Seks to Zdrowie!”.
- Blisko 6500 zawieszonych listków na Drzewie Seksualnym.
- Ponad 900 propozycji terminów seksualnych nadesłanych podczas tworzenia słownika seksualnego.
- „Seks to Zdrowie!” jako jedyna polska kampania została nagrodzona w kategorii „Best Facebook Fanpage or Group” w konkursie International Business Awards SM oraz otrzymała nagrodę Silver Efekton 2011

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin