Facebook z nowymi rozwiązaniami dla firm

dodano: 
16.04.2021
komentarzy: 
0

Facebook wprowadza nowe rozwiązania, które mają ułatwić firmom działalność w serwisie. Mowa m.in. o nowych funkcjach w Facebook Business Suite, narzędziach do zarządzania stroną biznesową czy wyszukiwaniu firm.

Facebook informuje, że z nowego raportu przygotowanego we współpracy z Bankiem Światowym i OECD, w którym opisano kondycję małych firm w 27 państwach, wynika, że 55 proc. przedsiębiorstw wykorzystuje narzędzia cyfrowe do komunikacji. Czytamy też, że prowadzenie biznesu opartego w większym stopniu na rozwiązaniach cyfrowych przyczynia się do poprawy wyników finansowych.

Zobacz też: Facebook publikuje raport i mówi o odporności polskich firm na wyzwania pandemii

Serwis zapowiedział m.in. wprowadzenie nowych funkcji w Facebook Business Suite, które umożliwią publikowanie i planowanie relacji na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych, zapisywanie postów jako wersji roboczych oraz edytowanie zaplanowanych postów. Ma to pomóc firmom zaoszczędzić czas i łatwiej planować i tworzyć atrakcyjne treści. To rozwój wprowadzonego we wrześniu 2020 roku Facebook Business Suite, pozwalającego na zarządzanie stronami na Facebooku i kontami biznesowymi na Instagramie w jednym miejscu.

Kolejnym ułatwieniem w zarządzaniu stroną biznesową ma być rozdzielenie aktualności firmowych od prywatnych aktualności administratora. Firmy bez opuszczania aplikacji będą mogły się angażować. Nowe rozwiązanie ma pozwolić na komentowanie, publikowanie i reagowanie na wpisy w imieniu firmy, a przez to ułatwić skuteczne budować relacji z odbiorcami i znajdowanie przydatnych informacji o innych firmach. Jak wyjaśnia serwis, ta zmiana to kontynuacja zapowiedzianego w styczniu nowego sposobu funkcjonowania stron biznesowych na Facebooku.

Czytamy, że pulpit nawigacyjny gromadzi wszystkie narzędzia w jednym miejscu, połączone z „bardziej praktycznymi” statystykami strony. Z tego miejsca właściciele firm mogą również zarządzać swoją stroną biznesową z bardziej przejrzystymi uprawnieniami, co ma ułatwić kontrolowanie, kto ma dostęp do strony.

Facebook chce też ułatwić firmom pozyskanie potencjalnych klientów. Po to serwis wprowadza także nowe cele optymalizacyjne dla kampanii reklamowych oraz nowe funkcje w reklamach kontaktowych, reklamach przenoszących do rozmowy oraz służących pozyskiwaniu kontaktów w Messengerze. Możliwa ma być optymalizacja pod kątem potencjalnych klientów, którzy są najbardziej skłonni do konwersji, reklamodawcy mogą również zintegrować swoje dane CRM z Facebookiem. Serwis chce również ułatwić firmom wysyłanie wiadomości do potencjalnych klientów.

W Stanach Zjednoczonych Facebook testuje także rozwiązania, które umożliwią użytkownikom na odkrycie interesujących ich firm z poziomu aktualności – będą to biznesy powiązane z tematami, które interesują danego użytkownika. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin