Jerzy Ciszewski o nowym prezesie ZFPR

dodano: 
15.02.2012
komentarzy: 
11

W najbliższy czwartek, członkowie Związku Firm Public Relations będą wybierali nowego Prezesa ZFPR.  Oczywiście nie ma w tej informacji niczego szczególnie doniosłego - oto zwykła, demokratyczna,  kolej rzeczy. Dla nas jednak – mam na myśli wszystkich tych, którzy pracują w agencjach public relations należących i nienależących do Związku – jest to bardzo ważne wydarzenie.  Oczywistym, a jednym z kilku,  obowiązków nowego Prezesa ZFPR, będzie wytyczanie szlaku i kierunku, w jakim powinna poruszać się nasza branża.

W tej sytuacji, pada  naturalne pytanie –  W takim razie,  kto powinien nim być ? To co można zrobić to nie wskazywać konkretne nazwiska, a raczej opisać: cechy,  umiejętności i dokonania jakie powinna posiadać osoba, która obejmie tę funkcję

 

cechy:

- silny charakter;

- wizjonerstwo w myśleniu i działaniu;

- elastycznie mądra bezkompromisowość;

- pokora życiowa wynikła z doświadczeń życiowych i połączona z brakiem młodzieńczej arogancji;

- szczerość;

 

umiejętności:

- wytyczania celów oraz ich realizowanie;

- polityczne w rozumieniu – pozytywnego –  łączenia idei, organizacji oraz ludzi;

- bardzo szerokie kompetencje i zdolności zarządcze;

- generowania  zysku finansowego dla związkowej kasy (pieniądze są niezbędne do realizacji różnorakich statutowych zadań ZFPR)

- bieżące zarządzanie biurem ZFPR;

 

dokonania:

- bycie uznaną osobą – by nie powiedzieć osobistością w naszym wspólnym środowisku;

- własna – nieposzlakowana historia zawodowa;

- podejmowanie w przeszłości działań społecznych nakierowanych na rozwój naszej branży;

 

Po stronie obowiązków, które powinien spełniać nowy Prezes Związku Firm Public Relations w tzw. dużym obrazku widzę:

a/ podejmowanie ciągłych i systematycznych działań związanych z rozwojem branży;

b/ należne dbanie o wizerunek i reputację naszej branży;

c/ dalsze podejmowanie zabiegów  związanych z edukowaniem,  społeczeństwa,  rynku, środowiska  - w najszerszym tego słowa rozumieniu;

d/ bardzo duży  nacisk na propagowanie działań i zachowań etycznych ;

e/ wytyczanie zadań dla siebie, członków zarządu, reprezentantów poszczególnych firm należących do ZFPR;

f/ dbanie o wpływy finansowe związku i odpowiedzialne zarządzanie wspólnymi środkami;

g/ ciągłe i skuteczne powiększanie grona firm należących do ZFPR;

 

Wymienione zagadnienia są oczywiście czymś na kształt, podstawowego kompletu zadań, każdego Prezesa ZFPR. Jednak na jakość pełnionej funkcji  będą miały również wpływ zdolności i umiejętności miękkie: czyli: obowiązkowość, bezstronność, zaangażowanie, umiejętność odłożenia własnej (naturalnej) ambicji na rzecz – wyłącznie interesu środowiska.  Jak również na zwykłym poświęceniu swojej osoby, wobec tej zaszczytnej i ważnej funkcji.

Czas w którym się znajdujemy jest mieszanką: kryzysu ekonomicznego , przełomu gospodarczego, kształtowania się różnorakich nowych porządków społecznych – także  w świecie szeroko pojętego marketingu oraz public relations. Przy okazji nowego roku wielu luminarzy naszego zawodu wypowiadało się na okoliczność minionych i kolejnych 12 miesięcy.

Generalnie rzecz ujmując,  są to raczej głosy symetrycznie optymistyczne. Podkreślające, że zarówno w kwestii podaży i popytu,  nasza  branża cały czas rośnie; powoli, ale systematycznie zwiększa się świadomość  odbiorców naszych usług. Wspólny rynek usług rozszerza się o nowe produkty – często bardziej konsultingowe – niż te, ściśle związane z podstawowym media relations.  Rośnie rynek usług: w ujęciu finansowym (pieniędzy inwestowanych w taką formę komunikacji); na rynku jest coraz większa liczby agencji (bo cały czas nowe są powoływane do życia) oraz liczby konsultantów objawiających się w poszczególnych agencjach, firmach i na rynku pracy.

Nie znaczy to jednakże, iż obraz oraz przyszłość naszej branży są kryształowe i nie niosą zagrożeń – to oczywista nieprawda.

p.s. 1

(oświadczam jednocześnie, iż tym wpisem nie prowadzę czyjejkolwiek kampanii wyborczej, ani tym bardziej swojej, przed  wyborami. Chciałbym jedynie uświadomić wszystkim moim znamienitym koleżankom i kolegom, iż w czasie czwartkowego głosowania, przy podejmowaniu decyzji „kto” – powinni posiłkować się wyłącznie wspólnym i długofalowym interesem naszego środowiska, a nie doraźnymi sympatiami lub antypatiami)

p.s. 2

(tekst ten napisałem w konsultacji i przy pomocy moich współpracowników: Sebastiana Hejnowskiego, Pawła Tomczuka, Barbary Sołtysińskiej)

Jerzy Ciszewski, prezes Ciszewski MSL
Tekst pochodzi z blogu autora

komentarzy:
11

Komentarze

(11)
Dodaj komentarz
16.02.2012
9:07:53
Macabra PR
(16.02.2012 9:07:53)
Niestety, polski PR tworzą ex dziennikarzyny i absolwenci filologii bez pomysłu na życie i takie są efekty. Słabe wykształcenie, brak umiejętności pisania, ambicje środowiskowe, próba warszawskiego lansu i potem CI specjaliści coś "klaryfikują" klientom, a ze znajomymi chodzą na "tastingi "wina.
15.02.2012
23:10:29
Wiesław V. Uziębło
(15.02.2012 23:10:29)
Mądry facet mądrze prawi. A pan Zoil podpisujący się zal.pl, kto zacz? Ukryty Profesor Przecinek? zal.pl - "ostrzeżenie: ta witryna ma złą reputację" Ha, cha
15.02.2012
22:53:54
Haircut
(15.02.2012 22:53:54)
zal.pl wskazuje na oksymoron i w tym punkcie ma rację - a czy Autor wymagań dla prezesa posługuje się nim świadomie - nie wiem. Elastyczna bezkompromisowość to jak częściowa uczciwość. Osobiście nie kupuję tego określenia, bo jest bełkotliwe. Sam tekst ciekawy, pewnie szczególnie w kontekście relacji wewnątrz Związku, ale to moje domysły. Inną sprawą jest ton PT "zal.pl", ale nie zmienia to postaci rzeczy.
15.02.2012
15:59:55
kasia
(15.02.2012 15:59:55)
No miejmy nadzieję, że nowy prezes coś dla branży zrobi, bo obecny od wielu lat nie zrobił nic: zawód PRowca kojarzony jest nadal ze sprzedawcą, oszustem i czarnym PRem polegającym na wkręcaniu ludzi. Budżety PRowe, choć praca dużo bardziej niewdzięczna niż w reklamie są marne, w porównaniu z reklamowymi. A pensje ludzi z branży poprostu żałosne. A dlaczego? Bo nikt nie dba o wizerunek branży, prestiż i postrzeganie ludzi od PRu. A w końcu kto to ma robić jak nie związek?! Szkoda, że dopiero teraz nastąpi wymiana szefa, bo mam nadzieję, że nastąpi.
15.02.2012
15:39:20
za
(15.02.2012 15:39:20)
Ja się zgadzam z zal.pl i nie chodzi tylko o "kombinacje słowne". Tym bardziej, że pod tekstem jest p.s.2.
15.02.2012
15:34:45
do zal.
(15.02.2012 15:34:45)
boshheee. Trzeba wytłumaczyć - wystarczy poprosić. Po co hejtować?
15.02.2012
13:50:20
oklasky
(15.02.2012 13:50:20)
Oklaski na stojąco za "p.s. 1".
15.02.2012
13:47:00
Do Chupacabra PR
(15.02.2012 13:47:00)
Sorry, ale o co chodzi w tym cytacie i po jakiemu to? Zal.pl ma rację, na stronach PR-owych jest mnóstwo tekstów pełnych błędów językowych, stylistycznych itp. Faktycznie, "elastycznie mądra bezkompromisowość" to mistrzostwo, ciekawe co powiedziałby na to prof. Bralczyk.
15.02.2012
13:04:01
Chupacabra PR
(15.02.2012 13:04:01)
Do zal.pl niby można się zgodzić, ale jest coś co odnosi się też do Ciebie: "pokora życiowa wynikła z doświadczeń życiowych i połączona z brakiem młodzieńczej arogancji".
15.02.2012
12:47:34
XXX
(15.02.2012 12:47:34)
"elastycznie mądra bezkompromisowość" to bardzo adekwatne sformułowanie. Bezkompromisowość jest ważna by realizować misję i posuwać do przodu dowolne działania. Elastyczność jest nieodzowna, by być otwartym na uwagi innych, ale jednocześnie nie dopuścić, by uniemożliwiła ona realizację misji, wizji i działań. By umieć połączyć ten 'ogień z wodą" i znaleźć należną równowagę niezbędna jest ... mądrość, wiedza i pokora.
15.02.2012
10:40:37
Zal.pl
(15.02.2012 10:40:37)
ja bym jednak prosil, aby ktos redagowal teksty wybitnych PR-owcow, bo od czytania tej polszczyzny,tych kombinacji slownych, nierzadko pozbawionych sensu ("elastycznie mądra bezkompromisowość"???), mozna dostac mdlosci. Ludzie, ktorzy zajmuja sie komunikacja i sa uwazani za osobistosci srodowiska PR, powinni zadbac o poprawnosc jezykowa. W koncu to jezyk jest podstawowym narzedziem ich pracy, czyz nie?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin