Na które media najczęściej się powoływano w 2009?

dodano: 
24.02.2010
komentarzy: 
0

Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym 2009 roku okazała się Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 – wynika z podsumowującego cały 2009 rok rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się w sumie dwie stacje telewizyjne, trzy tygodniki opinii, jeden portal internetowy, a także dwie stacje radiowe.

Rzeczpospolita cytowana była przez inne media 16 221 razy. Na drugim miejscu uplasował się Dziennik Gazeta Prawna z wynikiem 12 985 powołań. Trzecia lokata należy do Gazety Wyborczej, na której publikacje inne media powoływały się 10 571 razy.

Tak samo jak w 2008 roku, na czwartym miejscu uplasowała się stacja TVN24, odnotowując 6358 powołań, (4792 cytowań w 2008 roku), która bardzo dobre miejsce w rankingu uzyskała dzięki licznym odniesieniom do poruszanej na antenie tematyce poświęconej działalności policji i przestępczości, polityce polskiej oraz wydarzeniom na świecie.

Dobry wynik uzyskała rozgłośnia RMF FM (4105). Stacja ta awansowała o trzy pozycje w stosunku do zestawienia z zeszłego roku i zajęła piąte miejsce. Na antenie RMF FM dziennikarze i reporterzy najczęściej poruszali tematykę związaną z polityką polską, działalnością policji i przestępczością oraz ekonomią, rynkiem i finansami.

Na szóstym miejscu znalazł się dziennik Polska (3821 powołań). W zestawieniu znalazły się również trzy tygodniki opinii – Wprost (2693) zajął 8 miejsce, Newsweek - z wynikiem 2159 powołań - miejsce 9 oraz Polityka, która zajęła miejsce 13 (1840 powołań).

Natomiast wśród mediów biznesowych widoczna jest duża przewaga Pulsu Biznesu (2062) nad Parkietem (1384) zajmującymi odpowiednio 11 i 14 miejsce w głównym zestawieniu. W pierwszej piętnastce najczęściej cytowanych mediów znalazł się również jeden portal internetowy. Onet.pl z 2107 powołaniami zajął 10 miejsce (awans o 2 miejsca w stosunku do roku 2008).

Od 1 stycznia do 31 grudnia 2009 roku na potrzeby raportu, Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 99 876 przekazów mediowych (artykułów prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 105 241 razy (68 985 razy w prasie, 22 211 w telewizji i 14 045 w radiu). Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin