Pinterest zakazuje reklam związanych z odchudzaniem

dodano: 
05.07.2021
komentarzy: 
0

Pinterest zaostrza zasady dotyczące reklam. W serwisie niedozwolone będą wszelkie reklamy związane z odchudzaniem – czytamy w biurze prasowym platformy.

Jak wyjaśnia serwis społecznościowy, ten ruch to rozszerzenie dotychczasowych zasad, które zabraniały m.in. przekazów reklamowych zawstydzających z powodu wyglądu ciała oraz niebezpiecznych produktów odchudzających.

Czytamy, że dane Narodowego Stowarzyszenia Zaburzeń Odżywiania (National Eating Disorders Association) pokazują, że podczas pandemii nastąpił gwałtowny wzrost niezdrowych wzorców żywieniowych i zaburzeń odżywiania u młodych ludzi. Działanie Pinteresta ma na celu zmniejszenie presji, jaką użytkownicy mogą odczuwać w związku z wyglądem, szczególnie gdy wracają do bezpośrednich kontaktów społecznych.

Od 1 lipca 2021 roku na platformie obowiązują nowe zasady dotyczące reklam, zgodnie z którymi wszystkie przekazy związane z odchudzaniem są zakazane. Nowe regulacje zabraniają: przekazów tekstowych lub wizualnych dotyczących utraty wagi, promocji produktów odchudzających w formie poleceń osób chwalących takie środki, materiałów idealizujących lub krytykujących jakieś typy sylwetek czy nawiązań do BMI lub podobnych wskaźników. Niedozwolone są także reklamy produktów sugerujących, że nakładanie ich na skórę powoduje utratę wagi.

Pinterest wyjaśnia, że jest to rozszerzenie dotychczasowych zasad, które zabraniały już m.in. reklamowania w serwisie preparatów odchudzających lub zmniejszających apetyt, pokazywania sylwetki przed odchudzaniem i po nim czy prezentowania zabiegów takich jak liposukcja czy redukcja tłuszczu.

Platforma zapowiada, że nadal dozwolone będą reklamy promujące zdrowy styl życia i nawyki lub usługi i produkty fitness – o ile nie będą się one skupiać na utracie wagi. Zmiana polityki Pinteresta została opracowana zgodnie z wytycznymi i poradami NEDA.

Jak czytamy, Pinterest jest jedyną platformą social media, która zabrania jakichkolwiek reklam odchudzania. „Mamy nadzieję, że ta globalna polityka zachęci inne organizacje i firmy do zastanowienia się nad potencjalnie szkodliwymi komunikatami reklamowymi i do ustanowienia własnych zasad pracy, które doprowadzą do znaczących zmian” – powiedziała Elizabeth Thompson, tymczasowa dyrektor generalna National Eating Disorders Association.

Pinterest podaje także, że w serwisie rośnie liczba wyszukiwań dotyczących neutralności ciała i samoakceptacji: użytkownicy szukają m.in. cytatów o zdrowym nastawieniu czy cytatów sprzeciwiających się body shamingowi oraz ilustracji miłości do siebie – liczba wyszukiwań ostatniego tematu wzrosła aż 63 razy. (mb)

Źródło:

newsroom.pinterest.com, Pinterest embraces body acceptance with new ad policy, 01.07.2021
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin