Praktyka i teoria w nauce PR-u

dodano: 
06.12.2006
komentarzy: 
0

PRSA wydało raport „The Professional Bond” dotyczący edukacji w dziedzinie public relations. Jego twórcy zgodzili się co do tego, że nauka PR-u jest jeszcze stosunkowo młoda i popularyzowana głównie przez praktyków, którzy zdobywali wiedzę raczej poprzez doświadczenie, a nie teorię.
Sytuacja ta jednak wciąż się zmienia; coraz więcej jest młodych ludzi, którzy chcą zdobyć odpowiednie, akademickie wykształcenie w dziedzinie PR-u. Edukacji wciąż potrzebują firmy i organizacje oraz związani z nimi praktycy. Raport wzywa ich do tego, by ustanowili nową jakość kształcenia w PR, umacniając więź między teorią i jej zastosowaniem. Jednocześnie wykładowcy PR-u mają tę relację wzmacniać poprzez stałą współpracę z praktykami i organizacjami, w których oni pracują.
W raporcie omawia się m.in. umiejętności, jakie powinien posiąść początkujący, wykształcony PR-owiec, podkreśla się także globalność zawodu i branży PR, ale zwraca także uwagę na elementy różnicujące komunikację w różnych częściach świata. Raport różnicuje też zakres wiedzy, jaki powinien być osiągnięty na poszczególnych poziomach edukacji, poczynając od licencjatu, kończąc na doktoracie. Podkreślono także wagę praktyk podczas nauki. Jednocześnie wskazano, że pomimo popularności edukacji on-line nie powstał jeszcze pełen program nauki PR-u na odległość. Raport jest efektem ostatniej konferencji Stowarzyszenia, która odbywała się w dniach 11-14 listopada. Jego pełna wersja jest dostępna na stronie. (kk)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin