.

 

Przemysław Mitraszewski o wynikach Lighthouse Consultants

dodano: 
13.08.2015
komentarzy: 
1

przychody netto (sprzedaż usług) w mln zł: 6,1 (2013) 6,5 (2014) 

fee income w mln zł: 3,7 (2013) 4,2 (2014)

 

Filozofią Lighthouse jest dostarczanie wyspecjalizowanego serwisu w zakresie PR korporacyjnego oraz issue i crisis management. Nie ścigamy się o najwyższe miejsce w rankingach po przychodach czy liczbie zatrudnionych pracowników. Wierzymy, że o realnej pozycji firmy świadczy jakość serwisu. Widzimy, że klienci są w stanie docenić i zapłacić więcej za „ręczną pracę” niż za „PR z automatu”. Chcemy pozostać firmą średniej wielkości, bo to gwarantuje właściwy dobór konsultantów, którzy są partnerami w komunikacji dla Klienta a nie końcówką pióra.

Pod względem przychodów lata 2013 i 2014 były do siebie bardzo zbliżone. Jakościowy portfel Klientów, długoterminowe umowy zagwarantowały stabilność przychodów pomimo niestabilnego otoczenia ekonomicznego. Ponad połowa przychodów z wynagrodzeń pochodziła z umów stałych. Co trzecia złotówka wynagrodzenia wynikała z realizacji projektów specjalnych w tym w szczególności w zakresie doradztwa kryzysowego.

Rankingi wg. fee i fee income obejmujące ostatnie 2 lata pokazują stabilność w przychodach czołowych firm PR. Wydaje się również, że wartość rynku PR ustabilizowała się. Dlatego zaczęliśmy oferować usługi wykraczające poza standardowe rozumienie PR a będące bliższe kompetencjom firmy consultingowej.

Przemysław Mitraszewski, Managing Partner, Lighthouse Consultants

Wyniki swoich agencji komentują także: Ryszard Solski, Przemek Staniszewski, Łukasz Wilczyński, Sebastian Hejnowski, Norbert Ofmański, Grzegorz Szczepański, Joanna Pruszyńska-Witkowska i Anna Czaplicka

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin