TikTok wprowadza zmiany w komercyjnym wykorzystywaniu muzyki

dodano: 
12.05.2020
komentarzy: 
0

TikTok zmienia zasady dotyczące komercyjnego wykorzystywania muzyki w aplikacji, przez co marki nie będą miały dostępu do popularnych utworów – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, zamiast tego firmy będą kierowane do nowej, bezpłatnej biblioteki „Commercial Music Library” z dźwiękami przeznaczonymi do promocyjnego użycia – czytamy.

Jak informuje źródło, do tej pory marki mogły dodawać dowolne utwory do swoich klipów w aplikacji bez ograniczeń i kosztów. Źródło podejrzewa, że może mieć to związek z umowami TikToka zawartymi z wydawcami muzycznymi jeszcze z czasach, gdy platforma nazywała się Musical.ly.

Dalej czytamy, że nowa opcja dotyczy tylko zweryfikowanych kont firm na TikToku. Aktualizacja nie jest skierowana do popularnych osób ani zwykłych użytkowników, którzy nadal mogą swobodnie korzystać ze znanych ścieżek w swoich klipach wideo.

Źródło zastanawia się jednak nad kontami marek, które nie zostały zweryfikowane przez aplikację, i zauważa, że być może TikTok będzie musiał wprowadzić nowe ustawienia kont biznesowych, tak jak to zrobił Instagram.

Socialmediatoday.com tłumaczy też, że zmiana na TikToku wiąże się z udzielanymi licencjami na muzykę, a także z faktem, że wydawcy stają się coraz bardziej ostrożni, jeśli chodzi o powiązanie ich treści z markami o różnym charakterze. (kd)

Źródło:

socialmediatoday.com, TikTok Changes Rules on Music Usage by Businesses, Andrew Hutchinson, 11.05.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin