TOP narzędzia dla PR-owców. Łukasz Majewski

dodano: 
21.03.2016
komentarzy: 
0

Żyjemy w czasach, kiedy nowe narzędzia internetowe, programy i aplikacje powstają jak grzyby po deszczu. Zabiegani w codziennej gorączce często nie mamy czasu, by przyjrzeć się im możliwością. Poniżej prezentuję te rozwiązania, które usprawniają, przyspieszają i automatyzują moją codzienną pracę.

Evernote, dzięki któremu nic nie wyleci z mojej głowy. To niezbędne narzędzia do pozostania zorganizowanym na wszystkich urządzeniach. Można tworzyć notatki, listy zadań i zapisywać rzeczy znalezione w sieci, które synchronizują się między telefonem, tabletem a komputerem.

Instytut Monitorowania Mediów, Google Alerts, dzięki którym śledzę efekty moich działań, jak i podglądam, co tam u konkurencji w trawie piszczy. Takim przeglądem zaczynam i kończę każdy dzień.

Jasnopis.pl i Logios.pl mierzą zrozumiałość tekstu, wskazując jego trudniejsze fragmenty. Czasem wystarczy skrócić zdania, uprościć słownictwo czy zastąpić trudne konstrukcje prostszymi, by tekst stał się zrozumiały dla większości odbiorców.

Zostając przy tekstach, dla pewności zawsze warto zajrzeć do internetowej poradni językowej Wydawnictwa Naukowego PWN (Sjp.pwn.pl/poradnia) czy na strony słowników synonimów (Synonimy.pl, Leksykony.interia.pl/synonim).

Nie jestem grafikiem, a czasem potrzebuję szybko zobrazować dane. Tu pomocne są rozwiązania pomagające przygotować infografiki: Piktochart.com, Easel.ly czy Spritesapp.com. Wszak jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów.

Prezi.com, bo dobra prezentacja to nie tylko slajdy w Power Point czy Keynote. Przenieś swoje prezentacje multimedialne na nowy wymiar.

Media społecznościowe są naturalym środowiskiem pracy PR-owca. Canva.com zgromadziła wymiary wszystkich grafik dla każdego kanału social mediowego. Poprzez stronę można także tworzyć awatary, cover photos czy inne grafiki.

Piliapp.com pozwala do treści posta dodać emotikony.

Dzięki Tagboard.com można stworzyć tablicę, która w rzeczywistym czasie pokaże nowe treści oznaczone konkretnym hashtagiem.

Simplymeasured.com to zbiór przydatnych narzędzi analitycznych na większość platform społecznościowych. Co ciekawe, raport możesz importować do MS Excela i Power Pointa.

Storify.com tworzy wizualne podsumowanie zorganizowanego wydarzenia, które zbiera ze społeczności wszystkie wpisy na jego temat.

 

Łukasz Majewski
PR & Marketing Manager w VML Poland. Trener biznesu i konsultant z zakresu komunikacji.
Wykładowca akademicki i opiekun studiów podyplomowych na kierunku „Nowy PR” w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Z branżą PR związany od 2003 roku. Pomysłodawca i współorganizator spotkań dla praktyków PR – Komu Komunikacja. Wierzy, że w public relations najważniejsze są relacje, a podejście H2H powinno być wpisane we wszelkie działania komunikacyjne.

TECHNOLOGIE - to nowy, autorski dział w PRoto.pl, do którego co miesiąc zapraszać będziemy przedstawicieli środowiska PR i marketingu. Praktycy branży opiszą, w jaki sposób ułatwiają sobie codzienne zawodowe zadania, z jakich narzędzi korzystają, żeby pracowało się im lepiej, szybciej i przyjemniej. Zapraszamy do lektury!

ZOBACZ TEŻ: TOP NARZĘDZIA NORBERTA ORUBY

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin