Trwa kampania społeczna „Stocznia Gdańska warta UNESCO”

dodano: 
01.10.2019
komentarzy: 
0

Narodowy Instytut Dziedzictwa zachęca Polaków do wsparcia starań o wpisanie Stoczni Gdańskiej na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. W związku z tym we wrześniu 2019 roku ogłoszono rozpoczęcie kampanii społecznej, która zdaniem organizatorów ma na celu przypominać o „wyjątkowym charakterze” i „unikalnej zabudowie” gdańskiego obiektu oraz o przełomowych wydarzeniach z czasów „Solidarności”.

„Stocznia to miejsce unikalne pod względem historycznym i technologicznym (...), to obszar związany z ważnym etapem w historii ludzkości i ideami o wyjątkowym znaczeniu dla historii świata (...)” – mówi Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa, który kieruje projektem. Tomasz Błyskosz, kierownik gdańskiego Oddziału Terenowego NID-u, dodaje, że jest to miejsce, które „zachwyca nie tylko swoją przeszłością, ale jest nieodłącznie związane z codziennym życiem Gdańska – tu tysiące osób każdego dnia stawiało się do pracy, filmowcy szukali inspiracji, a artyści tworzyli niezwykłe projekty”.

W ramach kampanii „Stocznia warta UNESCO” odbędą się m.in. konkurs na zaprojektowanie bluzy i czapki inspirowanej historią kompleksu, a także wystawa zdjęć Michała Szlagi, który od wielu lat dokumentuje to miejsce.

Z informacji podanej przez dyrektora NID-u wynika, że na przełomie czerwca i lipca 2021 roku wniosek ma być głosowany na sesji Komitetu Światowego Dziedzictwa UNESCO. (kd)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin