.

 

Wideo uratuje zasięgi na Facebooku?

dodano: 
17.08.2016
komentarzy: 
0

52 proc. – o taką wartość obniżył się od stycznia 2016 r. zasięg organiczny treści publikowanych w serwisie społecznościowym – czytamy na marketingland.com. Publikacje widzi teraz o połowę mniej użytkowników.

Portal Marka Zuckerberga od dłuższego czasu wprowadza zmiany w algorytmie odpowiedzialnym za wyświetlanie i kolejność treści w Newsfeedzie. Powodem redukowania organicznego zasięgu publikacji wydawców jest zwiększająca się liczba publikowanych przez nich postów – czytamy.

Co ciekawe, wydawcy znaleźli najwyraźniej sposób na zniwelowanie skutków działnia nowego algorytmu. Kołem ratunkowym wydaje się dla nich wideo – podaje marketingland.com. Profile publikujące u siebie filmy zanotowały zwiększenie zasięgu organicznego. Facebook wyraźnie sympatyzuje z tym rodzajem publikowanych treści już od września 2013, kiedy wprowadził automatyczne włączanie klipów w Newsfeedzie – przypomina serwis.

Co więcej, wydawcy opierający swoje działania na publikowaniu wideo wykorzystują fakt, że użytkownicy Facebooka znacznie chętniej wchodzą w interakcję z filmami – częściej je lajkują, udostępniają i komentują – niż z innymi rodzajami treści.

Marketingland.com podaje, że wideo na portalu Marka Zuckerberga nadal nie jest popularniejsze od tekstów i zdjęć, ale jego udział w Newsfeedzie zwiększa się z roku na rok. (mp)

Źródło:

marketingland.com, Facebook organic reach is down 52% for publishers’ Pages this year, Tim Peterson, 06.08.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin