Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Najcenniejsze marki globalne. google jest najcenniejszą marką na świecie wartą ponad 100 miliardów dolarów. już po raz trzeci zajmuje pierwsze miejsce w rankingu brandz top – 100 najcenniejszych marek, przygotowywanym przez millward brown optimor. marką numer dwa jest microsoft, którego wartość wycenia się na wartości 76.2 miliardów dolarów. coca-cola zajmuje trzecią pozycję przy wartości 67.6 miliardów dolarów. wartość najcenniejszych 100 marek świata utrzymała się na poziomie 1.95 trylionów dolarów (marginalny wzrost – 1.7 proc.). w tym roku do rankingu dołączyło 15 nowych marek. najwyższą pozycję z nowych marek zajmuje pampers na miejscu 31, za nią – nintendo (nr 32) i visa (nr 36). w tegorocznym rankingu można zaobserwować następujące trendy:. dobra cena — marki oferujące dobrą relację wartości do ceny dobrze sobie radzą – dotyczy to zarówno jakości jak i ceny, na przykład wal-mart (+19 proc.), aldi (+49 proc.) i auchan (+48 proc.), a h&m (+8 proc.) jest obecnie marką numer jeden w kategorii odzież. drobne pokusy — ludzie nagradzają się małymi przyjemnościami w czasie, gdy mają ograniczone zasoby finansowe. obserwujemy sukces następujących marek: mcdonald’s (+34 proc.), marlboro (+33proc.) i budweiser (+23proc.). w domu — marki do użytku domowego odnoszą sukces. dotyczy to zarówno marek sklepów czy aukcji internetowych: amazon (+85proc.) i ebay (+16 proc.), ale i kawy rozpuszczalnej: nespresso (+27 proc.) i nescafe (+23 proc.); oraz gier — po raz pierwszy nintendo pojawiło się na pozycji 32 w rankingu. beprzewodowo — rosnąca popularność mobilnego internetu, dzięki takim urządzeniom jak iphone czy blackberry, doprowadziła do ogromnego wzrostu kategorii operatorów telefonii komórkowej. w tym roku po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce mamy vodafone (+45 proc.). ranking brandz top 100 przedstawia wartość marek wyrażoną w usd. wyniki są uzyskiwane z połączenia danych finansowych i badań konsumenckich, w tym prowadzonych metodą business-to-business. pełen ranking brandz, zawierający rozkłady regionalne i kategorialne dostępny jest na stronach: i ranking brandz top 100 najbardziej wartościowych marek stworzony przez millward brown optimor dla wpp ma swoją czwartą edycję w roku 2009; uwzględnia opinie konsumentów i użytkowników korporacyjnych z ponad 20 krajów każdego roku. pełna lista najcenniejszych marek znajduje się tutaj.
Google jest najcenniejszą marką na świecie wartą ponad 100 miliardów dolarów. Już po raz trzeci zajmuje pierwsze miejsce w rankingu BRANDZ Top – 100 najcenniejszych marek, przygotowywanym przez Millward Brown Optimor.
Marką numer dwa jest Microsoft, którego wartość wycenia się na wartości 76.2 miliardów dolarów. Coca-Cola zajmuje trzecią pozycję przy wartości 67.6 miliardów dolarów. Wartość najcenniejszych 100 marek świata utrzymała się na poziomie 1.95 trylionów dolarów (marginalny wzrost – 1.7 proc.).
W tym roku do rankingu dołączyło 15 nowych marek. Najwyższą pozycję z nowych marek zajmuje Pampers na miejscu 31, za nią – Nintendo (nr 32) i VISA (nr 36). W tegorocznym rankingu można zaobserwować następujące trendy:
Dobra cena — Marki oferujące dobrą relację wartości do ceny dobrze sobie radzą – dotyczy to zarówno jakości jak i ceny, na przykład Wal-Mart (+19 proc.), ALDI (+49 proc.) i Auchan (+48 proc.), a H&M (+8 proc.) jest obecnie marką numer jeden w kategorii odzież.
Drobne pokusy — Ludzie nagradzają się małymi przyjemnościami w czasie, gdy mają ograniczone zasoby finansowe. Obserwujemy sukces następujących marek: McDonald’s (+34 proc.), Marlboro (+33proc.) i Budweiser (+23proc.).
W domu — Marki do użytku domowego odnoszą sukces. Dotyczy to zarówno marek sklepów czy aukcji internetowych: Amazon (+85proc.) i eBay (+16 proc.), ale i kawy rozpuszczalnej: Nespresso (+27 proc.) i Nescafe (+23 proc.); oraz gier — po raz pierwszy Nintendo pojawiło się na pozycji 32 w rankingu.
Beprzewodowo — rosnąca popularność mobilnego Internetu, dzięki takim urządzeniom jak iPhone czy BlackBerry, doprowadziła do ogromnego wzrostu kategorii operatorów telefonii komórkowej. W tym roku po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce mamy Vodafone (+45 proc.).
Ranking BRANDZ Top 100 przedstawia wartość marek wyrażoną w USD. Wyniki są uzyskiwane z połączenia danych finansowych i badań konsumenckich, w tym prowadzonych metodą business-to-business.
Pełen ranking BRANDZ, zawierający rozkłady regionalne i kategorialne dostępny jest na stronach: www.millwardbrown.com/brandz i www.brandz.com.
Ranking BRANDZ Top 100 Najbardziej Wartościowych Marek stworzony przez Millward Brown Optimor dla WPP ma swoją czwartą edycję w roku 2009; uwzględnia opinie konsumentów i użytkowników korporacyjnych z ponad 20 krajów każdego roku. Pełna lista najcenniejszych marek znajduje się tutaj.