Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
sobota, 21 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościNajcenniejsze marki globalne

Najcenniejsze marki globalne

Google jest najcenniejszą marką na świecie wartą ponad 100 miliardów dolarów. Już po raz trzeci zajmuje pierwsze miejsce w rankingu BRANDZ Top – 100 najcenniejszych marek, przygotowywanym przez Millward Brown Optimor.

Marką numer dwa jest Microsoft, którego wartość wycenia się na wartości 76.2 miliardów dolarów. Coca-Cola zajmuje trzecią pozycję przy wartości 67.6 miliardów dolarów. Wartość najcenniejszych 100 marek świata utrzymała się na poziomie 1.95 trylionów dolarów (marginalny wzrost – 1.7 proc.).

W tym roku do rankingu dołączyło 15 nowych marek. Najwyższą pozycję z nowych marek zajmuje Pampers na miejscu 31, za nią – Nintendo (nr 32) i VISA (nr 36). W tegorocznym rankingu można zaobserwować następujące trendy:

Dobra cena — Marki oferujące dobrą relację wartości do ceny dobrze sobie radzą – dotyczy to zarówno jakości jak i ceny, na przykład Wal-Mart (+19 proc.), ALDI (+49 proc.) i Auchan (+48 proc.), a H&M (+8 proc.) jest obecnie marką numer jeden w kategorii odzież.

Drobne pokusy — Ludzie nagradzają się małymi przyjemnościami w czasie, gdy mają ograniczone zasoby finansowe. Obserwujemy sukces następujących marek: McDonald’s (+34 proc.), Marlboro (+33proc.) i Budweiser (+23proc.).

W domu — Marki do użytku domowego odnoszą sukces. Dotyczy to zarówno marek sklepów czy aukcji internetowych: Amazon (+85proc.) i eBay (+16 proc.), ale i kawy rozpuszczalnej: Nespresso (+27 proc.) i Nescafe (+23 proc.); oraz gier — po raz pierwszy Nintendo pojawiło się na pozycji 32 w rankingu.

Beprzewodowo — rosnąca popularność mobilnego Internetu, dzięki takim urządzeniom jak iPhone czy BlackBerry, doprowadziła do ogromnego wzrostu kategorii operatorów telefonii komórkowej. W tym roku po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce mamy Vodafone (+45 proc.).

Ranking BRANDZ Top 100 przedstawia wartość marek wyrażoną w USD. Wyniki są uzyskiwane z połączenia danych finansowych i badań konsumenckich, w tym prowadzonych metodą business-to-business.

Pełen ranking BRANDZ, zawierający rozkłady regionalne i kategorialne dostępny jest na stronach: www.millwardbrown.com/brandz i www.brandz.com.
Ranking BRANDZ Top 100 Najbardziej Wartościowych Marek stworzony przez Millward Brown Optimor dla WPP ma swoją czwartą edycję w roku 2009; uwzględnia opinie konsumentów i użytkowników korporacyjnych z ponad 20 krajów każdego roku. Pełna lista najcenniejszych marek znajduje się tutaj.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Wybierz i posłuchaj