Jedną ze strategii wykorzystywanych przez agencje reklamowe oraz PR-owskie w celu zwrócenia uwagi konsumentów oraz mediów jest zorganizowanie spektakularnego wydarzenia – pisze na stronie dynamicbusiness.com Monica Rosenfeld.
Przy kreowaniu wydarzenia, które ma przyciągnąć uwagę należy uwzględnić dwa czynniki – cel oraz budżet. Autorka, która jest właścicielką agencji WordStorm PR pisze, że swoim klientom najczęściej doradza przyjęcie budżetu w granicach 10 tysięcy dolarów – w większości przypadków jest to kwota wystarczająca na pokrycie kosztów organizacji wydarzenia.
Nietypowe wydarzenie można urządzić też mniejszym kosztem. Autorka przytacza przykład wydarzenia przygotowanego dla producenta pasty czekoladowej. W jego ramach dokładnie wysmarowany wspomnianą pastą model przechadzał się po mieście, odziany jedynie w kąpielówki i firmowe kalosze klienta. Akcja przyniosła zamierzone skutki – zwróciła uwagę (model został nawet raz polizany przez przypadkową kobietę stojącą razem z nim na przystanku autobusowym) i zapewniła publikację w prasie. (ks)


