Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Logo: prawdziwe znaczenie kolorów. w 80 proc. wybieramy produkt ze względu na jego kolor – czytamy w opracowaniu column five media. najczęstsze kolory najlepszych marek to: niebieski (33 proc.), czerwony (29 proc.), czarny i szary (28 proc.), a także żółty oraz złoty (13 proc.). kolor logo to pierwsza rzecz, którą zauważa klient. jak pokazują badania marek, 95 proc. znaków graficznych jest jedno/dwukolorowe, tylko 5 proc. ma więcej kolorów niż dwa. ponadto każda barwa inaczej wpływa na odbiorcę. podstawowy podział barw to ciepłe i zimne. w pierwszej kategorii znajdują się: czerwony, żółty, pomarańczowy i czarny. czerwień kojarzymy z agresją, energią oraz prowokacją. jest to kolor często stosowany w gastronomii, branży technologicznej, samochodowej, agroturystyce. żółty kolor łączony jest z takimi cechami jak: ciepło, motywacja i kreatywność. nie jest polecany dla takich sektorów, jak: finanse, linie lotnicze, odzieżowa, samochodowa i technologiczna. prestiż, wartość, ponadczasowość, finezja – to cechy koloru czarnego, który dobrze sprawdza się w logo branży odzieżowej, technologicznej i samochodowej. w grupie kolorów zimnych (biały, brązowy, zielony, fioletowy, niebieski) w znakach graficznych najczęściej można się spotkać z niebieskim. tę barwę wiążemy z: zaufaniem, niezawodnością, bezpieczeństwem i odpowiedzialnością. rzadko można ja spotkać w logo firm z branży gastronomicznej, samochodowej i odzieżowej. pozostałe barwy cechują się: fioletowy – wyrafinowaniem, zielony – bogactwem, brązowy – prostotą, biały – z czystością. infografikę opublikował serwis pr daily europe. (kg).
W 80 proc. wybieramy produkt ze względu na jego kolor – czytamy w opracowaniu Column Five Media. Najczęstsze kolory najlepszych marek to: niebieski (33 proc.), czerwony (29 proc.), czarny i szary (28 proc.), a także żółty oraz złoty (13 proc.).
Kolor logo to pierwsza rzecz, którą zauważa klient. Jak pokazują badania marek, 95 proc. znaków graficznych jest jedno/dwukolorowe, tylko 5 proc. ma więcej kolorów niż dwa. Ponadto każda barwa inaczej wpływa na odbiorcę. Podstawowy podział barw to ciepłe i zimne. W pierwszej kategorii znajdują się: czerwony, żółty, pomarańczowy i czarny. Czerwień kojarzymy z agresją, energią oraz prowokacją. Jest to kolor często stosowany w gastronomii, branży technologicznej, samochodowej, agroturystyce. Żółty kolor łączony jest z takimi cechami jak: ciepło, motywacja i kreatywność. Nie jest polecany dla takich sektorów, jak: finanse, linie lotnicze, odzieżowa, samochodowa i technologiczna. Prestiż, wartość, ponadczasowość, finezja – to cechy koloru czarnego, który dobrze sprawdza się w logo branży odzieżowej, technologicznej i samochodowej.
W grupie kolorów zimnych (biały, brązowy, zielony, fioletowy, niebieski) w znakach graficznych najczęściej można się spotkać z niebieskim. Tę barwę wiążemy z: zaufaniem, niezawodnością, bezpieczeństwem i odpowiedzialnością. Rzadko można ja spotkać w logo firm z branży gastronomicznej, samochodowej i odzieżowej. Pozostałe barwy cechują się: fioletowy – wyrafinowaniem, zielony – bogactwem, brązowy – prostotą, biały – z czystością. Infografikę opublikował serwis PR Daily Europe. (kg)
