Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Wolontariat pracowniczy. podmiot realizujący projekt. british american tobacco polska, firma tytoniowa z siedzibą w warszawie oraz fabrykami w augustowie i jaworniku. tytuł projektu. wolontariat pracowniczy. określenie problemu/ sytuacja wyjściowa. podczas dialogu społecznego wyrażono oczekiwanie, że firma umożliwi pracownikom działania z zakresu wolontariatu. ze względu na specyfikę branży w jakiej działa bat postanowiono podjąć się pomocy dorosłym osobom upośledzonym umysłowo, które mieszkają w domu pod sosnami i są podopiecznymi fundacji revita. pierwsze spotkania i działania podjęto w 2004 roku. i to działanie skierowane zostało do pracowników biura w warszawie. natomiast pracownikom z fabyrki zaproponowano zaangażowanie się w wolontariat w formie czyszczenia kanału augustowskiego. cel projektu. zarówno wolontariat pracowników biura, jak i pracowników fabryki ma charakter cykliczny i jest realizowany nieprzerwanie od 2004 roku. opis koncepcji kreatywnej/ przeprowadzone działania. wolontariat w revicie: poza bezpośrednimi spotkaniami (obywają się one 2 razy w roku w sobotę) pracowników biura i ich rodzin, organizowane są także aukcje świąteczne prac plastycznych podopiecznych z revity,całkowity dochód z tych aukcji jest przekazywany do revity. w trakcie spotkań w revicie pracownicy wykonują rózne rodzaje prac w ogrodzie w i domu). z założenia ten rodziaj wolontariatu miał także angażować rodziny naszych pracowników i pozwolić na poznanie się w innym środowisku. dodatkowo do działań pracowników dołączyły aukcje oraz wsparcie rzeczowe podopiecznych revity. sprzątanie kanału augustowskiego: jest cześcią większego projektu i angażuje on nie tylko pracowników, ale także społeczność lokalną, władze i inne instytucje państwe. w 2009 roku akcja ta została zorganizowana dwukrotnie – wcześniej odbywała się raz w roku. wcześniej działania prowadzili wyłącznie pracownicy bat, potem zaangażował się także burmistrz, straż pożarna, klub nurkowy i inni przedstawiciele lokalni a w 2009 roku zorganizowano dwie takie akcje. korzyści. wdrożenie wolontariatu w firmie miało na celu zaangażowanie pracowników w sprawy lokalne, podniesienie świadomości możliwości naszego wpływu na społeczność i środowisko. termin realizacji. nieprzerwanie od 2004 roku. ewaluacja. firma postawiła sobie za cel, aby w działania wolonariatu zaangażowało się min. 10% załogi. w przypadku działań w revicie zaangażowanie to w największym momencie wyniosło 20%. największe korzyści z wolontariatu odczuwają na pewno środowisko i społeczność lokalna oraz podopieczni revity. jeśli chodzi o firmę to wzrosło postrzeganie jako odpowiedzialnej firmy (nie tylko przez pracowników ale także na zewnątrz). wewnątrz natomiast pomogło to w intergracji i motywacji pracowników. w związku z faktem, iż oczekiwanie zaangażowania się w wolontariat było efektem dialogu społecznego co oznacza ze realizacja tego oczekiwania była jedym z elementów budowania zaufania do firmy oraz budowania długoterminowych relacji z interesariuszami (pracownikami i społecznością lokalną). wyzwania. w 2010 r. firma planuje rozszerzyć działania w obszarze wolontariatu i wprowadzić możliwość otrzymania dofinansowania dla projektów wolontariackich przez pracowników sił sprzedaży zlokalizowanych w całej polsce. odbywać się to będzie w formie konkursu na projekt wolontariacki.
Podmiot realizujący projekt
British American Tobacco Polska, firma tytoniowa z siedzibą w Warszawie oraz fabrykami w Augustowie i Jaworniku.
Tytuł projektu
Wolontariat pracowniczy
Określenie problemu/ Sytuacja wyjściowa
Podczas Dialogu Społecznego wyrażono oczekiwanie, że firma umożliwi pracownikom działania z zakresu wolontariatu. Ze względu na specyfikę branży w jakiej działa BAT postanowiono podjąć się pomocy dorosłym osobom upośledzonym umysłowo, które mieszkają w Domu pod Sosnami i są podopiecznymi Fundacji Revita. Pierwsze spotkania i działania podjęto w 2004 roku. I to działanie skierowane zostało do pracowników biura w Warszawie. Natomiast pracownikom z Fabyrki zaproponowano zaangażowanie się w wolontariat w formie czyszczenia kanału Augustowskiego.
Cel projektu
Zarówno wolontariat pracowników biura, jak i pracowników Fabryki ma charakter cykliczny i jest realizowany nieprzerwanie od 2004 roku.
Opis koncepcji kreatywnej/ Przeprowadzone działania
Wolontariat w Revicie: poza bezpośrednimi spotkaniami (obywają się one 2 razy w roku w sobotę) pracowników biura i ich rodzin, organizowane są także aukcje świąteczne prac plastycznych podopiecznych z Revity,całkowity dochód z tych aukcji jest przekazywany do Revity. W trakcie spotkań w Revicie pracownicy wykonują rózne rodzaje prac w ogrodzie w i domu)
Z założenia ten rodziaj wolontariatu miał także angażować rodziny naszych pracowników i pozwolić na poznanie się w innym środowisku. Dodatkowo do działań pracowników dołączyły aukcje oraz wsparcie rzeczowe podopiecznych Revity.
Sprzątanie kanału Augustowskiego: jest cześcią większego projektu i angażuje on nie tylko pracowników, ale także społeczność lokalną, władze i inne instytucje Państwe. W 2009 roku akcja ta została zorganizowana dwukrotnie – wcześniej odbywała się raz w roku. Wcześniej działania prowadzili wyłącznie pracownicy BAT, potem zaangażował się także burmistrz, straż pożarna, klub nurkowy i inni przedstawiciele lokalni a w 2009 roku zorganizowano dwie takie akcje.
Korzyści
Wdrożenie wolontariatu w firmie miało na celu zaangażowanie pracowników w sprawy lokalne, podniesienie świadomości możliwości naszego wpływu na społeczność i środowisko.
Termin realizacji
Nieprzerwanie od 2004 roku
Ewaluacja
Firma postawiła sobie za cel, aby w działania wolonariatu zaangażowało się min. 10% załogi. W przypadku działań w Revicie zaangażowanie to w największym momencie wyniosło 20%.
Największe korzyści z wolontariatu odczuwają na pewno środowisko i społeczność lokalna oraz podopieczni Revity.
Jeśli chodzi o firmę to wzrosło postrzeganie jako odpowiedzialnej firmy (nie tylko przez pracowników ale także na zewnątrz). Wewnątrz natomiast pomogło to w intergracji i motywacji pracowników.
W związku z faktem, iż oczekiwanie zaangażowania się w wolontariat było efektem Dialogu Społecznego co oznacza ze realizacja tego oczekiwania była jedym z elementów budowania zaufania do firmy oraz budowania długoterminowych relacji z interesariuszami (pracownikami i społecznością lokalną)
Wyzwania
W 2010 r. firma planuje rozszerzyć działania w obszarze wolontariatu i wprowadzić możliwość otrzymania dofinansowania dla projektów wolontariackich przez pracowników Sił Sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce. Odbywać się to będzie w formie konkursu na projekt wolontariacki.