czwartek, 18 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościBranża się zmienia, ale jej cele powinny pozostać takie same

Branża się zmienia, ale jej cele powinny pozostać takie same

Jeszcze niedawno specjalistom ds. PR trudno było obliczyć zwrot z inwestycji w zakresie kampanii public relations. Teraz są coraz bliżej znalezienia kodów, które zmierzą, jak strategia PR wpływa na sukces firmy – czytamy w prnewsonline.com.

Od czasu powstania internetu, tradycyjna kampania wizerunkowa ulega ciągłym zmianom. „PR-owcy muszą myśleć nie tylko o współpracy z działami marketingu i sprzedaży, ale opracować skuteczną strategię w kontaktach z fanami, najskuteczniejszymi rzecznikami działalności gospodarczej” – zaznacza Brian Spero, autor artykułu. W tym celu wykorzystują kanały, które do tej pory kojarzone były z marketingiem i sprzedażą, czyli SEO, social media marketing czy marketing treści.

Jak przypomina portal, działy PR muszą postawić na większą różnorodność również ze względu na to, że media tradycyjne tracą na znaczeniu. W związku z tym, rośnie zainteresowanie wydawnictwami cyfrowymi, które zwracają większą uwagę, do kogo są adresowane treści.

Budowanie zaufania opinii publicznej od dawna należy do kluczowych zadań w kampanii PR – czytamy dalej. Jednak w środowisku wirtualnym, gdzie osoby są narażone na zagrożenia, istotne jest, aby wysłać wiadomość, która wzbudza zaufanie. „Choć branża public relations ulega przekształceniom, to jej cele powinny pozostać takie same” – dodaje Spero. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj