Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
piątek, 20 czerwca, 2025
Strona głównaCase studies„Te studia to tragedia!”, czyli jak zachęcić studentów do wyboru uczelni w...

„Te studia to tragedia!”, czyli jak zachęcić studentów do wyboru uczelni w czasie pandemii

Wobec wyzwań rekrutacji w czasach pandemii białostocka Akademia Teatralna postawiła na przewrotną kampanię „Te studia to tragedia!” w social mediach.

TŁO

Akademia Teatralna im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstoku to uczelnia z ponad 40-letnią historią. Kształci aktorów, reżyserów i technologów teatru lalek. W tym roku, jak wszystkie inne uczelnie, stanęła przed koniecznością zmian w sposobie dotarcia do kandydatów i prowadzenia rekrutacji na kolejny rok akademicki. Akademia postawiła na działania w kanałach społecznościowych, które zrealizowała przy wsparciu agencji White Bits.

CELE

Białostocka Akademia Teatralna konkuruje z większymi i bardziej rozpoznawalnymi ośrodkami, jak Warszawa czy Wrocław. Jej mocne strony to bogaty program kształcenia dostosowany do potrzeb współczesnego teatru – szczególnie teatru formy – zajęcia w niewielkich grupach, nacisk na zapewnienie studentom przestrzeni do eksperymentowania i tworzenia.

Budowanie wizerunku i zachęcenie do aplikowania młodych ludzi z całej Polski – to dwa główne cele realizowanych działań.

REALIZACJA

„Wyrażaj się. W tych murach to przystoi”. Koncepcja kreatywna musiała być wyrazista, aby zaistnieć w świadomości wymagającej grupy docelowej przy skromnym budżecie na dystrybucję treści.

Kampania powstała jako wypadkowa trzech obszarów, zmapowanych na początkowym etapie prac. Były to:

– cechy Pokolenia Z – czyli grupy docelowej: potrzeba wyrażania siebie, znalezienia swojej drogi, rozwijania pasji, tworzenia własnej legendy
– wartości Akademii Teatralnej – indywidualne podejście, otwartość, duża swoboda twórcza zapewniana studentom
– insight konsumencki – „dobre rady”, jakie słyszą młodzi ludzie wybierający się na uczelnie artystyczne, szczególnie w roku, który nie był łatwy dla osób pracujących na scenie

Efekt – koncepcja „Te studia to tragedia!” – to mrugnięcie okiem do młodych ludzi w kontekście niełatwych wyborów, mające swoje przewrotne rozwinięcie w kolejnych odsłonach kampanii.

Warstwa wizualna oparta została na ekspresyjnych kolażach, wykorzystujących wątki związane ze sztuką i teatrem. 

PRZEBIEG KAMPANII

– Kampania realizowana była na Facebooku i Instagramie. Działania płatne targetowane były ogólnopolsko, z przekierowaniem na stronę rekrutacji. Czas emisji kampanii: lipiec-sierpień 2020 roku.

EFEKTY

– dzięki działaniom w ramach kampanii, białostocka Akademia zaistniała silniej obok wiodących ośrodków akademickich, jak Wrocław czy Warszawa. Wzrost liczby kandydatów na wszystkie trzy kierunki wyniósł w sumie 150 proc., dodatkowo poziom aplikacji i tzw. teczek kandydatów był bardzo wysoki

– kandydaci w swoich wideo-wizytówkach przyznawali, że do aplikacji do tej placówki zachęciła ich kampania w social mediach

– całościowy zasięg działań: 940 tys. osób z grupy docelowej z dużych miast całej Polski

– 8850 kliknięć w link do strony rekrutacji

WNIOSKI

Czego nauczyliśmy się podczas kampanii?
– znalezienie języka i narzędzi, by dziś, w zmieniającej się rzeczywistości, mówić o edukacji „bez ściemy”, to duże wyzwanie – ale i duża satysfakcja
– po raz kolejny udowodniliśmy, że marka spoza „top of mind” może konkurować z czołówką, w tym przypadku ze znanymi uczelniami artystycznymi w dużych miastach, z bogatą tradycją sceniczną

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj