Odpowiednio prowadzona kampania promocyjna na Twitterze może być kluczem do sukcesu danej marki – czytamy w PR News. Allan Gungormez, dyrektor zajmujący się strategiami w social mediach dla Transamerica, na łamach PR News, podaje kilka wskazówek, jak pomyślnie prowadzić kampanię dla firm na Twitterze. O czym należy pamiętać?
Jak czytamy w artykule, należy zawsze śledzić kalendarz i zaplanować wszystko tak, by inne wydarzenia nie przyćmiły prowadzonej kampanii. Poza tym – być czujnym i regularnie kontrolować Twittera. Kampania to świetna okazja do nawiązania relacji z użytkownikiem, więc natychmiastowa reakcja jest konieczna: „jeśli użytkownicy widzą, że aktywnie angażujesz się w prowadzenie Twittera, będą oni bardziej skłonni do udziału w twojej kampanii” – twierdzi Gungormez. I kontynuuje, że to zaangażowanie w prowadzenie kampanii powinno być długotrwałe, tak jak proces tworzenia solidnej marki.
Radzi też, by współpracować z osobami wpływowymi, którzy mogą się okazać korzystni dla pomyślności prowadzenia kampanii: „zidentyfikuj wpływowych ludzi/użytkowników i dotrzyj do nich z kampanią. Być może dzięki nim będzie możliwość dotarcia do ich bazy użytkowników”.
Na końcu Gungormez zwraca uwagę na aspekt techniczny w użytkowaniu Twittera. Ważne, by wstawiane zdjęcia miały optymalną rozdzielczość i wielkość, by były dopasowane odpowiednio do wymogów postów Twittera, czyli nie za duże i nie za małe: „poświęć kilka minut więcej na optymalne ustawienie rozdzielczości – 438 x 220 pikseli, a zauważysz efekty” – pisze autor. I dodaje krótką uwagę dotyczącą hashtagów: „używaj takich, które naturalnie będą wypływać z rozmowy, łatwych, niech nie będą naciągane i niech nie wyglądają sztucznie” – twierdzi ekspert.


