Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
sobota, 21 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościUdostępnianie postów najmocniej wpływa na zasięg na Instagramie?

Udostępnianie postów najmocniej wpływa na zasięg na Instagramie?

Adam Mosseri, szef Instagrama, podczas ostatniej sesji pytań i odpowiedzi na platformie wskazał najlepsze sposoby zwiększania zasięgu w aplikacji, a także najważniejsze czynniki uwzględniane obecnie w algorytmie serwisu. Przedstawiciel portalu stwierdził, że jednym z najbardziej kluczowych jest wskaźnik udostępniania postów – podaje socialmediatoday.com. 

Jak przekazał Mosseri, „ważniejsze niż czas oglądania lub liczba polubień i komentarzy są wskaźniki wysyłania, [i] ogólnie uważam, że wskaźnik jest ważniejszy niż liczba”. Chodzi o liczbę udostępnień, polubień czy komentarzy w odniesieniu do zasięgu materiału. „Z mojego doświadczenia wynika jednak, że liczba wysyłek na zasięg bardziej koreluje z ogólnym zasięgiem niż cokolwiek innego, ponieważ chcemy pomóc ludziom w odkrywaniu treści, które chcą łączyć ze znajomymi, a więc wysyłanie jest świetnym wskaźnikiem tego rodzaju połączenia z kreatywnością” – powiedział szef Instagrama, cytowany przez źródło. 

Okazuje się więc, że najłatwiej zdobyć zaangażowanie przez zachęcanie odbiorców do udostępniania treści znajomym. Umożliwi to bowiem twórcy dotarcie do większej liczby osób w aplikacji.

Źródło informuje, że sterowniki algorytmu mogą być obecnie uszeregowane w następującej kolejności: najbardziej skuteczne są współczynniki udostępniania, następnie czas oglądania i liczba komentarzy, a na końcu liczba polubień. Jak czytamy, dwa ostatnie mogą się różnić, ale ze względu na fakt, że mniej osób publikuje i komentuje, Meta musi skupić się na innych elementach, jeśli chce zmaksymalizować zaangażowanie. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj