Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Wysyłki e-mailingowe: co piąta wiadomość w ogóle nie trafia do odbiorców. return path, pomagający światowym firmom w promocji i ochronie ich marek, przygotował raport o stopniu skuteczności mailingów.okazuje się, że dotarcie do skrzynki klienta jest trudniejsze niż kiedykolwiek. jak czytamy w dokumencie, większość marketingowców nie zdaje sobie sprawy jak ważne jest to, czy dana wiadomość dotarła do odbiorcy i nic z tym nie robi, jednak niektórzy z nich poświęcają dużo czasu na podnoszenie kompetencji związanych z komunikacją za pośrednictwem e-maili. okazuje się jednak, że dotarcie do skrzynki klienta jest trudniejsze niż kiedykolwiek. skala spamowania nie zmniejsza się. w związku z tym, konieczne jest udoskonalanie technologii filtrowania wiadomości, aby te niechciane utrzymać poza skrzynką. źródło podaje, że tylko 1 z 5 e-maili trafia do adresatów, marki tracą więc nawet 20 proc. potencjalnych kontaktów, i szans na zarobek. z raportu wynika, że 79 proc. e-maili komercyjnych ląduje w skrzynkach odbiorców na całym świecie. co z resztą? pozostałe wiadomości albo trafiają do folderu spam albo znikają, bo skrzynka je blokuje. od 2014 roku dostarczalność wiadomości elektronicznych zmalała o 4 proc. wówczas wynosiła 89 proc. w różnych krajach sytuacja związana z pojawianiem się e-maili w skrzynkach odbiorców wygląda inaczej. jednak, jak pokazują dane, w dwóch ostatnich latach w żadnym kraju dostarczalność wiadomości nie przekroczyła 90%. autorzy raportu przyjrzeli się także, jak sytuacja wygląda w poszczególnych branżach. czytamy, że większość z nich zaobserwowała albo spadek albo brak zmian w skuteczności dostarczania wiadomości elektronicznych. ponadto, zyski u tych, którzy zauważyli poprawę, na ogół nie były duże. dane pochodzące z raportu pokazują, że najwięcej e-maili nie dociera od nadawców z branży technologicznej. zaobserwowano ponadto wzrost liczby wiadomości niedostarczonych. w 2014 roku wynosiła ona 57 proc., w 2015 roku już 55 proc. raport informuje, że najskuteczniej z klientem komunikują się branże: odzieżowa, ta związana ze zdrowiem i urodą oraz sprzedażowa. w ich przypadku liczba dostarczonych do klienta wiadomości wyniosła w 2015 roku kolejno: 92 proc., 96 proc., 91 proc. jeśli chodzi o branżę komunikacyjną, od roku 2014 liczba nietrafionych do skrzynek odbiorców e-maili wzrosła o 7 p.p. (z 16 na 23 proc.). stopień skuteczności dostarczania wiadomości w branży określonej w raporcie jako „publikowanie, transmisja, internet” nie zmienił się znacznie. bowiem w 2015 roku o 3 p.p. zmalała liczba dostarczonych wiadomości w stosunku do roku poprzedniego (z 81 na 78 proc.). autorzy raportu podkreślają, że lepsze rozumienie wyzwania dotyczącego dostarczania e-maili daje marektingowcom szanse na zbudowanie mocniejszej więzi z klientami. (ak).
Return Path, pomagający światowym firmom w promocji i ochronie ich marek, przygotował raport o stopniu skuteczności mailingów.Okazuje się, że dotarcie do skrzynki klienta jest trudniejsze niż kiedykolwiek.
Jak czytamy w dokumencie, większość marketingowców nie zdaje sobie sprawy jak ważne jest to, czy dana wiadomość dotarła do odbiorcy i nic z tym nie robi, jednak niektórzy z nich poświęcają dużo czasu na podnoszenie kompetencji związanych z komunikacją za pośrednictwem e-maili. Okazuje się jednak, że dotarcie do skrzynki klienta jest trudniejsze niż kiedykolwiek.
Skala spamowania nie zmniejsza się. W związku z tym, konieczne jest udoskonalanie technologii filtrowania wiadomości, aby te niechciane utrzymać poza skrzynką. Źródło podaje, że tylko 1 z 5 e-maili trafia do adresatów, marki tracą więc nawet 20 proc. potencjalnych kontaktów, i szans na zarobek.
Z raportu wynika, że 79 proc. e-maili komercyjnych ląduje w skrzynkach odbiorców na całym świecie. Co z resztą? Pozostałe wiadomości albo trafiają do folderu spam albo znikają, bo skrzynka je blokuje. Od 2014 roku dostarczalność wiadomości elektronicznych zmalała o 4 proc. Wówczas wynosiła 89 proc.
W różnych krajach sytuacja związana z pojawianiem się e-maili w skrzynkach odbiorców wygląda inaczej. Jednak, jak pokazują dane, w dwóch ostatnich latach w żadnym kraju dostarczalność wiadomości nie przekroczyła 90%.
Autorzy raportu przyjrzeli się także, jak sytuacja wygląda w poszczególnych branżach. Czytamy, że większość z nich zaobserwowała albo spadek albo brak zmian w skuteczności dostarczania wiadomości elektronicznych. Ponadto, zyski u tych, którzy zauważyli poprawę, na ogół nie były duże.
Dane pochodzące z raportu pokazują, że najwięcej e-maili nie dociera od nadawców z branży technologicznej. Zaobserwowano ponadto wzrost liczby wiadomości niedostarczonych. W 2014 roku wynosiła ona 57 proc., w 2015 roku już 55 proc. Raport informuje, że najskuteczniej z klientem komunikują się branże: odzieżowa, ta związana ze zdrowiem i urodą oraz sprzedażowa. W ich przypadku liczba dostarczonych do klienta wiadomości wyniosła w 2015 roku kolejno: 92 proc., 96 proc., 91 proc.
Jeśli chodzi o branżę komunikacyjną, od roku 2014 liczba nietrafionych do skrzynek odbiorców e-maili wzrosła o 7 p.p. (z 16 na 23 proc.). Stopień skuteczności dostarczania wiadomości w branży określonej w raporcie jako „publikowanie, transmisja, internet” nie zmienił się znacznie. Bowiem w 2015 roku o 3 p.p. zmalała liczba dostarczonych wiadomości w stosunku do roku poprzedniego (z 81 na 78 proc.).
Autorzy raportu podkreślają, że lepsze rozumienie wyzwania dotyczącego dostarczania e-maili daje marektingowcom szanse na zbudowanie mocniejszej więzi z klientami. (ak)