Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Coca-Cola rezygnuje z seksistowskej kampanii Sprite’a. W odpowiedzi na krytykę internautów. #brutallyrefreshing (brutalne orzeźwienie) – to hasło marki sprite, towarzyszące kampanii, która ruszyła na początku 2016 roku w irlandii. na materiałach reklamowych można było zobaczyć takie zdania jak: „oglądała więcej sufitów niż michał anioł” czy „nie jesteś popularna. jesteś łatwa”. coca-cola wywołała tym burzę w mediach społecznościowych. o sprawie pisze bbc.com. jak czytamy, wszystko zaczęło się od pojawienia się reklamy sprite’a na portalu joe.ie. zareagowały na nią zarówno kobiety, jak i mężczyźni, do których przede wszystkim była skierowana kampania. odebrali ją jako seksistowską – podaje źródło. wśród zainteresowanych znalazła się prezenterka louise mcsharry z irlandzkiego radia rte 2fm, która zamieściła zdjęcie reklamy na twitterze. na odpowiedzi innych użytkowników nie trzeba było długo czekać. jedna z internautek emma turley zapytała: „ktoś naprawdę zatwierdził tę okropną, mizoginiczną kampanię reklamową?”. niektórzy użytkownicy twittera dodali hashtag #everydaysexism. źródło: twitter/louise mcsharry. jak informuje bbc.com, zdanie w sprawie zabrał redaktor joe.ie paddy mckenna. powiedział, że reklama jest całkowicie sprzeczna z tym, co jest publikowane na stronie na temat traktowania kobiet. „każdy, kto czytał stronę, wie, że to nie odzwierciedla wartości marki joe. to nie powinno się tam znaleźć i zostało usunięte”. dalej czytamy, że rzecznik coca-coli przeprosił za wszelkie szkody spowodowane kampanią w irlandii. „od momentu wprowadzenia na rynek w irlandii, sprite miał być kojarzony z indywidualnością i autoekspresją i zawsze byliśmy zobowiązani do dostarczania najwyższego standardu reklamy. (…) zdajemy sobie sprawę, że w tej konkretnej sytuacji treść nie spełnia tej normy i przepraszamy. kampania teraz dobiegła końca, a reklama, o której mowa, nie pojawi się ponownie”. dowiadujemy się również, że sprite jest znany z odważnych haseł. serwis bbc.com przywołuje także wcześniejsze „mądrości” marki m.in. „wszyscy mamy jednego ciasnego przyjaciela”, „jedno zanurzenie nigdy nie wystarcza”. (ak).
#BrutallyRefreshing (brutalne orzeźwienie) – to hasło marki Sprite, towarzyszące kampanii, która ruszyła na początku 2016 roku w Irlandii. Na materiałach reklamowych można było zobaczyć takie zdania jak: „Oglądała więcej sufitów niż Michał Anioł” czy „Nie jesteś popularna. Jesteś łatwa”. Coca-Cola wywołała tym burzę w mediach społecznościowych. O sprawie pisze bbc.com.
Jak czytamy, wszystko zaczęło się od pojawienia się reklamy Sprite’a na portalu JOE.ie. Zareagowały na nią zarówno kobiety, jak i mężczyźni, do których przede wszystkim była skierowana kampania. Odebrali ją jako seksistowską – podaje źródło.
Wśród zainteresowanych znalazła się prezenterka Louise McSharry z irlandzkiego radia RTE 2fm, która zamieściła zdjęcie reklamy na Twitterze. Na odpowiedzi innych użytkowników nie trzeba było długo czekać. Jedna z internautek Emma Turley zapytała: „Ktoś naprawdę zatwierdził tę okropną, mizoginiczną kampanię reklamową?”. Niektórzy użytkownicy Twittera dodali hashtag #everydaysexism.



Źródło: Twitter/Louise McSharry
Jak informuje bbc.com, zdanie w sprawie zabrał redaktor JOE.ie Paddy McKenna. Powiedział, że reklama jest całkowicie sprzeczna z tym, co jest publikowane na stronie na temat traktowania kobiet. „Każdy, kto czytał stronę, wie, że to nie odzwierciedla wartości marki Joe. To nie powinno się tam znaleźć i zostało usunięte”.
Dalej czytamy, że rzecznik Coca-Coli przeprosił za wszelkie szkody spowodowane kampanią w Irlandii. „Od momentu wprowadzenia na rynek w Irlandii, Sprite miał być kojarzony z indywidualnością i autoekspresją i zawsze byliśmy zobowiązani do dostarczania najwyższego standardu reklamy. (…) Zdajemy sobie sprawę, że w tej konkretnej sytuacji treść nie spełnia tej normy i przepraszamy. Kampania teraz dobiegła końca, a reklama, o której mowa, nie pojawi się ponownie”.
Dowiadujemy się również, że Sprite jest znany z odważnych haseł. Serwis bbc.com przywołuje także wcześniejsze „mądrości” marki m.in. „Wszyscy mamy jednego ciasnego przyjaciela”, „Jedno zanurzenie nigdy nie wystarcza”. (ak)