Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Globalny rynek PR wart 15 miliardów dolarów. edelman, weber shandwick i fleishmanhillard znalazły się w pierwszej trójce w światowym rankingu 250 najlepszych agencji w 2016 r., opracowanym przez the holmes report. zestawienie oparte jest o „fee income”. na szczycie listy nie ma wielkich zmian. edelman, który w 2016 roku podjął decyzję o zamknięciu biura w polsce, podobnie jak w poprzedniej edycji (za 2015 rok), zajął pierwsze miejsce w zestawieniu. agencja zanotowała przychody w wysokości ponad 874,9 mln dol. (wzrost o 4,4 proc.). nieco mniej (825 mln dol.) przychodów wypracowało weber shandwick. w pierwszej trójce znalazł się także fleishmanhillard. przychody firmy, tak samo jak w 2015 roku, wynoszą 570 mln dolarów. msl group znalazła się na 5 miejscu, na 6 zaś burson-marsteller. największy przyrost przychodów na poziomie 17,2 proc. zanotowała agencja bluefocus, spadek przychodów o 1,3 proc. dotyczył za to agencji hill+knowlton strategies. raport szacuje, że wartość globalnego rynku agencji pr wynosi 15 mld dolarów w porównaniu z liczbą 14,2 mld dolarów w 2015 r. cały raport jest dostępny tutaj. (mw).
Edelman, Weber Shandwick i FleishmanHillard znalazły się w pierwszej trójce w światowym rankingu 250 najlepszych agencji w 2016 r., opracowanym przez The Holmes Report. Zestawienie oparte jest o „fee income”.
Na szczycie listy nie ma wielkich zmian. Edelman, który w 2016 roku podjął decyzję o zamknięciu biura w Polsce, podobnie jak w poprzedniej edycji (za 2015 rok), zajął pierwsze miejsce w zestawieniu. Agencja zanotowała przychody w wysokości ponad 874,9 mln dol. (wzrost o 4,4 proc.). Nieco mniej (825 mln dol.) przychodów wypracowało Weber Shandwick. W pierwszej trójce znalazł się także FleishmanHillard. Przychody firmy, tak samo jak w 2015 roku, wynoszą 570 mln dolarów.
MSL Group znalazła się na 5 miejscu, na 6 zaś Burson-Marsteller. Największy przyrost przychodów na poziomie 17,2 proc. zanotowała agencja BlueFocus, spadek przychodów o 1,3 proc. dotyczył za to agencji Hill+Knowlton Strategies. Raport szacuje, że wartość globalnego rynku agencji PR wynosi 15 mld dolarów w porównaniu z liczbą 14,2 mld dolarów w 2015 r.
Cały raport jest dostępny tutaj. (mw)