Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
6 sposobów na poprawienie relacji z mediami. dla pr-owca prowadzenie relacji z mediami jest czasochłonne, wymagające uwagi i kreatywności – podaje prdaily.com. autorka tekstu shannon falotico pisze, że pr-owiec powinien spróbować wczuć się w odbiorcę działań media relations, zadać sobie pytanie: „czy mnie by to zainteresowało?”. jeśli tak, należy dany temat wypromować, ale jeśli odpowiedź brzmi „nie”, to spróbować opowiedzieć go lepiej. jak dalej czytamy, pr-owiec powinien starać się ułatwić pracę dziennikarzom – takie działanie ma szansę poskutkować publikacjami, które uszczęśliwią klienta. czytaj też: codzienność pr-owca. jak prowadzić relacje z mediami? oprócz komunikowania ciekawych treści, kluczem do dobrych kontaktów z mediami są relacje międzyludzkie: bycie profesjonalnym, uprzejmym, rzetelnym i okazywanie szacunku – podkreśla autorka tekstu. przedstawia też sześć wskazówek dotyczących doskonalenia relacji z mediami. 1. miej wiedzę o tym, co komunikujesz i do kogo kierujesz przekaz. jak czytamy, przed rozpoczęciem działań, pr-owiec musi dowiedzieć się jak najwięcej o danym temacie. upewnij się, że kierujesz przekaz do odpowiednich osób – radzi autorka. podkreśla, że pr-owiec powinien zapoznać się z obszarem zainteresowania dziennikarza czy jego stylem pisania, by stworzyć dopasowaną wiadomość. 2. stawiaj na długoterminową współpracę. warto zasygnalizować dziennikarzowi chęć długoterminowej współpracy – radzi autorka. w tym celu można przygotować krótką listę odpowiednich ekspertów oraz propozycje tematów do rozważenia na przyszłość – czytamy. 3. okazuj szczere zainteresowanie. jak czytamy, wysyłanie maili z pochwałami do dziennikarzy może pozytywnie wpłynąć na współpracę z nimi. dobrze pokazać im, że podobały nam się ich teksty i wiele się z nich nauczyliśmy – radzi autorka. wskazuje także, że dobrą praktyką jest regularne udostępnianie wybranych materiałów w mediach społecznościowych, co pokazuje dziennikarzowi, że pr-owiec pomaga zwiększyć zasięg publikacji. 4. zdobywaj szacunek dzięki rzetelnym informacjom. jak twierdzi autorka, pewne zasady prawie się nie zmieniły od początków prasy drukowanej: wciąż ciekawe dla mediów są tematy newsowe, związane ze skandalami, złamaniem prawa czy konfliktami – czytamy. obecnie cenione są też wiadomości o najnowszych osiągnięciach technologicznych – przyznaje. 5. nie bądź irytujący. nie należy kontaktować się z dziennikarzem zbyt często lub za wcześnie – radzi autorka. jej zdaniem wystarczy jedna wiadomość follow-up po tygodniu, albo druga, jeśli temat jest wciąż aktualny. jak podpowiada, działanie pr-owca nie powinno sprawić, że dziennikarz uzna go za denerwującego lub uciążliwego. dobrze zapytać dziennikarza na początku rozmowy telefonicznej, czy ma na nią w tej chwili czas – radzi autorka – oraz być zwięzłym i przekazywać jasno informacje. 6. dotrzymuj słowa. dalej czytamy, że zawsze należy dotrzymywać danego słowa – jeśli zapewniamy dziennikarzy, że do nich wrócimy, zróbmy to. jeśli obiecujemy wysłać redaktorowi artykuł lub podstawowe informacje, które dotyczą klienta, w określonym terminie, zróbmy to. jeśli nie możemy określić terminu, przygotujmy wyjaśnienie, dlaczego tak się dzieje – radzi autorka. (ak).
Dla PR-owca prowadzenie relacji z mediami jest czasochłonne, wymagające uwagi i kreatywności – podaje prdaily.com. Autorka tekstu Shannon Falotico pisze, że PR-owiec powinien spróbować wczuć się w odbiorcę działań media relations, zadać sobie pytanie: „Czy mnie by to zainteresowało?”. Jeśli tak, należy dany temat wypromować, ale jeśli odpowiedź brzmi „nie”, to spróbować opowiedzieć go lepiej.
Jak dalej czytamy, PR-owiec powinien starać się ułatwić pracę dziennikarzom – takie działanie ma szansę poskutkować publikacjami, które uszczęśliwią klienta.
Czytaj też: Codzienność PR-owca. Jak prowadzić relacje z mediami?
Oprócz komunikowania ciekawych treści, kluczem do dobrych kontaktów z mediami są relacje międzyludzkie: bycie profesjonalnym, uprzejmym, rzetelnym i okazywanie szacunku – podkreśla autorka tekstu. Przedstawia też sześć wskazówek dotyczących doskonalenia relacji z mediami.
1. Miej wiedzę o tym, co komunikujesz i do kogo kierujesz przekaz
Jak czytamy, przed rozpoczęciem działań, PR-owiec musi dowiedzieć się jak najwięcej o danym temacie. Upewnij się, że kierujesz przekaz do odpowiednich osób – radzi autorka. Podkreśla, że PR-owiec powinien zapoznać się z obszarem zainteresowania dziennikarza czy jego stylem pisania, by stworzyć dopasowaną wiadomość.
2. Stawiaj na długoterminową współpracę
Warto zasygnalizować dziennikarzowi chęć długoterminowej współpracy – radzi autorka. W tym celu można przygotować krótką listę odpowiednich ekspertów oraz propozycje tematów do rozważenia na przyszłość – czytamy.
3. Okazuj szczere zainteresowanie
Jak czytamy, wysyłanie maili z pochwałami do dziennikarzy może pozytywnie wpłynąć na współpracę z nimi. Dobrze pokazać im, że podobały nam się ich teksty i wiele się z nich nauczyliśmy – radzi autorka. Wskazuje także, że dobrą praktyką jest regularne udostępnianie wybranych materiałów w mediach społecznościowych, co pokazuje dziennikarzowi, że PR-owiec pomaga zwiększyć zasięg publikacji.
4. Zdobywaj szacunek dzięki rzetelnym informacjom
Jak twierdzi autorka, pewne zasady prawie się nie zmieniły od początków prasy drukowanej: wciąż ciekawe dla mediów są tematy newsowe, związane ze skandalami, złamaniem prawa czy konfliktami – czytamy. Obecnie cenione są też wiadomości o najnowszych osiągnięciach technologicznych – przyznaje.
5. Nie bądź irytujący
Nie należy kontaktować się z dziennikarzem zbyt często lub za wcześnie – radzi autorka. Jej zdaniem wystarczy jedna wiadomość follow-up po tygodniu, albo druga, jeśli temat jest wciąż aktualny. Jak podpowiada, działanie PR-owca nie powinno sprawić, że dziennikarz uzna go za denerwującego lub uciążliwego. Dobrze zapytać dziennikarza na początku rozmowy telefonicznej, czy ma na nią w tej chwili czas – radzi autorka – oraz być zwięzłym i przekazywać jasno informacje.
6. Dotrzymuj słowa
Dalej czytamy, że zawsze należy dotrzymywać danego słowa – jeśli zapewniamy dziennikarzy, że do nich wrócimy, zróbmy to. Jeśli obiecujemy wysłać redaktorowi artykuł lub podstawowe informacje, które dotyczą klienta, w określonym terminie, zróbmy to. Jeśli nie możemy określić terminu, przygotujmy wyjaśnienie, dlaczego tak się dzieje – radzi autorka. (ak)