Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Wizerunkowe problemy brytyjskiego PR-u. aż 92 proc. brytyjczyków twierdzi, że pr-owcy „naginają prawdę” i zajmują się głównie okłamywaniem ludzi, choć 62 proc. przyznaje, że nie wie, czym właściwie ten pr jest – wynika z badania opisanego przez prweek.com. 22 proc. ankietowanych uważa też, że pr generuje tzw. fake newsy, 17 proc. – że eksperci od komunikacji zarabiają na życie kłamstwem, 64 proc. – że ich praca jest bardzo łatwa, przyjemna i polega głównie na „piciu szampana i chodzeniu na imprezy”. ankieta przeprowadzona przez firmę ginger research na 1500 mieszkańcach wielkiej brytanii pokazuje, jaki problem z wizerunkiem ma branża pr na wyspach. portal prweek.com zwraca jednak uwagę, że nie jest to nic nowego – badania z poprzednich lat pokazują podobne wnioski. respondenci mają negatywne zdanie o pr-ze, a jednocześnie nie rozumieją tej branży. czytaj więcej: branża pr walczy ze stygmatyzacją w mediach. źródło skonfrontowało z problemem emmę leech, dyrektor chartered institute of public relations. „pr-owcy po prostu muszą przywiązywać większą wagę do standardów. jedynym sposobem na poprawę naszej reputacji w oczach społeczeństwa jest silniejsza profesjonalizacja branży. warto jednak dodać, że słabe postrzeganie pr-u jest często spowodowane jego fałszywym obrazem w mediach i fikcyjnymi opisami w branży rozrywkowej. rzeczywistość jest przecież daleka od tego, co widzimy w telewizji” – powiedziała leech portalowi prweek.com. (mp).
Aż 92 proc. Brytyjczyków twierdzi, że PR-owcy „naginają prawdę” i zajmują się głównie okłamywaniem ludzi, choć 62 proc. przyznaje, że nie wie, czym właściwie ten PR jest – wynika z badania opisanego przez prweek.com.
22 proc. ankietowanych uważa też, że PR generuje tzw. fake newsy, 17 proc. – że eksperci od komunikacji zarabiają na życie kłamstwem, 64 proc. – że ich praca jest bardzo łatwa, przyjemna i polega głównie na „piciu szampana i chodzeniu na imprezy”.
Ankieta przeprowadzona przez firmę Ginger Research na 1500 mieszkańcach Wielkiej Brytanii pokazuje, jaki problem z wizerunkiem ma branża PR na Wyspach. Portal prweek.com zwraca jednak uwagę, że nie jest to nic nowego – badania z poprzednich lat pokazują podobne wnioski. Respondenci mają negatywne zdanie o PR-ze, a jednocześnie nie rozumieją tej branży.
Czytaj więcej: Branża PR walczy ze stygmatyzacją w mediach
Źródło skonfrontowało z problemem Emmę Leech, dyrektor Chartered Institute of Public Relations. „PR-owcy po prostu muszą przywiązywać większą wagę do standardów. Jedynym sposobem na poprawę naszej reputacji w oczach społeczeństwa jest silniejsza profesjonalizacja branży. Warto jednak dodać, że słabe postrzeganie PR-u jest często spowodowane jego fałszywym obrazem w mediach i fikcyjnymi opisami w branży rozrywkowej. Rzeczywistość jest przecież daleka od tego, co widzimy w telewizji” – powiedziała Leech portalowi prweek.com.
(mp)