Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
piątek, 20 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościDisney także ogranicza wydatki na reklamy na Facebooku?

Disney także ogranicza wydatki na reklamy na Facebooku?

Disney gwałtownie zmniejszył wydatki na reklamę na Facebooku – podaje engadget.com, powołując się na doniesienia The Wall Street Journal. Jak czytamy, gigant medialny i park rozrywki nie wydał w tej sprawie oficjalnego komunikatu. Źródło pisze, że ten krok marki może stać się największym jak dotąd ciosem finansowym dla Facebooka spowodowanym oskarżeniami o szerzenie mowy nienawiści i dezinformacji – Disney był największym reklamodawcą serwisu w pierwszej połowie 2020 roku.

Wcześniej informowaliśmy o innych markach, które zdecydowały się na wstrzymanie reklam w serwisie w związku z jego polityką. Część z nich dołączyła do bojkotu Facebooka prowadzonego pod hasłem #StopHateForProfit.

Czytaj też: Marki w USA bojkotują Facebooka w kampanii #StopHateForProfit. Rezygnują z reklam w serwisie

Jak podaje źródło, działanie Disneya spowodowało również zatrzymanie reklam Hulu (usługi subskrypcji wideo na żądanie, będącej w większości własnością segmentu biznesowego The Walt Disney Company – przyp. red.) na Instagramie.

Engadget.com pisze również, że Facebook zapowiada zmiany, by rozwiązać dotychczasowe problemy, jednak liderzy praw obywatelskich stojący za bojkotem mówią, że spotkania z portalem społecznościowym były rozczarowujące, dlatego też „strajk” zostaje utrzymany do wprowadzenia bardziej znaczących zmian. Dodatkowo czytamy też o negatywnych wynikach audytu Facebooka dotyczącego m.in. mowy nienawiści na platformie.

Jest za wcześnie, by stwierdzić, czy udział Disneya w bojkocie skłoni Facebooka do ponownego rozważenia swojego stanowiska w sprawie, jednak tak dużego i rozpoznawalnego reklamodawcę jest trudniej zignorować, a w jego ślad mogą pójść kolejne marki – pisze źródło. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj