Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
sobota, 21 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościAge UK chce zmienić nastawienie społeczeństwa do starzenia się. Organizacja rusza z...

Age UK chce zmienić nastawienie społeczeństwa do starzenia się. Organizacja rusza z kampanią

W październiku 2024 roku Age UK, działająca w Plymouth organizacja charytatywna, która oferuje wsparcie i usługi dla osób starszych, rusza z kampanią promowaną hasłem „Zmieńmy sposób, w jaki się starzejemy”. Ma ona za zadanie sprawić, aby społeczeństwo zaczęło postrzegać starzenie się w zupełnie inny niż dotychczas sposób. Organizacja chce, aby odbiorcy zmienili postawę wobec tego procesu i zaczęli doceniać osoby starsze.

Age UK zwraca uwagę na powszechny problem ageizmu, który pomimo szybkiego starzenia się populacji nadal pozostaje obecny. Jak wynika z analizy, jedna trzecia osób w wieku 65+ i prawie jedna czwarta osób w wieku od 50 do 64 lat twierdzi, że doświadczyła ageizmu. 6,1 mln badanych w wieku 50+ deklaruje, że doświadczyło różnych przeżyć – od traktowania z mniejszym szacunkiem, po groźby.

Organizacja podaje, że do 2040 roku ponad 40 proc. osób będzie w wieku powyżej 50 lat, a ponad 5 mln – w wieku 80+. Według niej, atut społeczeństwa, jakim jest starsza populacja, nie jest w pełni wykorzystywany.

Age UK stawia odbiorcom pytanie: „Dlaczego opiekujemy się starymi przedmiotami, a nie starszymi ludźmi?”. Jako społeczeństwo chronimy i eksponujemy bowiem wiekowe pamiątki – od antyków, po dzieła sztuki. Jeśli jednak chodzi o osoby starsze, zapomina się o okazywaniu im tego samego uznania. Organizacja podkreśla, że każdego dnia wiele osób starszych boryka się z poważnymi trudnościami, w tym z izolacją, wiązaniem końca z końcem czy ze znalezieniem potrzebnego wsparcia.

Źródło: ageuk.org.uk

W ramach akcji powstał spot z udziałem aktora Richarda Durdena. W materiale porównuje on sposób traktowania obrazów i dzieł sztuki przez społeczeństwo z ich postawą wobec osób starszych. Jak przekazuje Age UK, w nadchodzących tygodniach wideo będzie wyświetlane w telewizji, kinie i mediach społecznościowych.

Źródło: youtube.com/ageuk

Kampania jest częścią nowej strategii organizacji, która koncentruje się na trzech dużych celach: zmianie postaw wobec starzenia się, przeciwdziałaniu ubóstwu i nierównościom oraz zapewnienie zaspokojenia potrzeb zdrowotnych i opiekuńczych wśród osób starszych.

Portal creativeboom.com informuje, że akcja została stworzona przez Neverland i jest wspierana przez partnera medialnego MG OMD. Obejmuje ona telewizję, VOD, kino, media społecznościowe, OOH, a także współpracę z influencerami. (ao)

Źródło: ageuk.org.uk, Let’s Change How We Age, 25.10.2024/ creativeboom.com, Age UK unveils bold new campaign to 'Change How We Age’, 29.10.2024/ Zdjęcie główne: youtube.com/ageuk

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj