Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
niedziela, 25 maja, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościJak brzmi InPost? Marka prezentuje audio branding

Jak brzmi InPost? Marka prezentuje audio branding

InPost stworzył spersonalizowany system identyfikacji dźwiękowej, który ma pozwolić „rozpoznać markę z zamkniętymi oczami”. Audio branding będzie szeroko wykorzystywany w komunikacji marketingowej, a także w aplikacji i na infolinii. Ma to angażować konsumentów i budować więź z marką.

Firma stworzyła szereg aranżacji muzycznych odnoszących się do poszczególnych usług, produktów i obszarów komunikacyjnych InPostu. W linii melodycznej utworów pojawiają się m.in. gwizdanie (symbolizujące radość) oraz typowe dla marki odgłosy otwieranych skrytek czy kartonów.

„Komunikacja audio zyskuje na znaczeniu i otwiera przed nami nowe możliwości w budowaniu bliskości z klientami na rynkach europejskich. Dźwięk pozwala nam przekraczać bariery językowe i kulturowe, aby połączyć się z konsumentami na poziomie emocji i doświadczeń. Dlatego tożsamość audio to nowy i istotny element naszej strategii komunikacji w Europie” – wyjaśnia Karolina Podgórska, dyrektorka komunikacji marketingowej i wsparcia e-commerce w InPoście. „System dźwiękowy implementowany we wszystkich punktach styku z klientem ma wzmocnić rozpoznawalność naszej marki oraz pozwolić wybrzmieć naszym kluczowym wartościom” – dodaje.

Podstawą identyfikacji dźwiękowej marki stał się brand music core. Dźwiękowym odpowiednikiem wizualnego logo InPostu stało się audio logo. Bazuje ono na umuzycznionym, charakterystycznym odgłosie otwieranej skrytki.

Z okazji premiery audio brandingu, InPost wydał limitowaną płytę winylową „InPost Beats”, na której znalazły się wszystkie aranżacje brand music core. Utworów można posłuchać również w kanale marki na YouTubie:

Na potrzeby działań audiobrandingowych stworzony został także autorski instrument perkusyjny InPostu. Jego konstrukcja – inspirowana Paczkomatem – składa się ze skrytek i kartonów – czyli elementów bezpośrednio kojarzących się z marką. Partie perkusyjne zagrane na instrumencie pojawiają się w każdej kompozycji. Perkusja będzie też towarzyszyła wydarzeniom organizowanych przez markę.

Audio branding będzie wykorzystywany w komunikacji B2C, w kampaniach 360, w spotach reklamowych i podczas eventów. Dźwięk pojawi się także na infolinii InPostu oraz w aplikacji.

InPost można usłyszeć już teraz chociażby przy okazji spotów wizerunkowych czy działań sponsoringowych. Pierwsze wykorzystanie ścieżki dźwiękowej na szeroką skalę odbyło się w trakcie wyścigu zeszłorocznego Tour de France, którego Grupa InPost jest oficjalnym partnerem.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak działania sponsoringowe wpływają na budowanie emocji wokół marki? Weź udział w Dialogu PRoto i bądź z nami już 16 kwietnia!

Za stworzenie audio brandingu marki wspólnie z InPostem odpowiada agencja TADADAM. (kn)

Baner Dialog PRoto o sponsoringu
Wybierz i posłuchaj