poniedziałek, 8 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościTrzy zdania, które nigdy nie powinny pojawić się na Facebooku

Trzy zdania, które nigdy nie powinny pojawić się na Facebooku

Facebook jest bardzo niewdzięcznym kanałem komunikacji. Codzienność specjalistów od mediów społecznościowych przypomina pracę sapera. Jedna pomyłka i fani odwrócą się plecami. Czego nie można bezwzględnie robić na Facebooku?

„Nie wiemy, co z tym zrobić” – według PR Daily to pierwsze zdanie, które nigdy nie ma prawa paść na firmowej stronie. Powód? Ludzie lubią strony firmowe z różnych powodów, ale większość z nich to klienci szukający pomocy. To dla nich najłatwiejszy sposób na poproszenie ulubionej marki o pomoc. Ostatnią rzeczą jaką klient chce usłyszeć od firmy to „nie mamy pojęcia”.

„Oczywiście nie znaczy to, że sprawy klientów nie mogą budzić zdziwienia” – uspokaja Mickie Kennedy w PR Daily. Radzi, by odpowiadać krótko: „zajmiemy się sprawą” lub „przyglądamy się temu, dzięki, że dałeś znać”.

„Nasza grupa jest lepsza niż ich grupa” – to kolejne zdanie, które może doprowadzić do wrzenia na Facebooku. Nie warto otwarcie wyrażać swoich sympatii i antypatii. Jeśli firma nastawiona jest na masowego odbiorcę, to na pewno udana się kogoś obrazić. Kryzys gotowy. Podobnie jest w przypadku niszowego przedsiębiorstwa. Grupa docelowa, która dziś jest piętnowana może jutro być klientem firmy.

„Tutaj piszemy tylko o dobrych rzeczach” – to ostatnia z trzech fraz, którą należy usunąć ze swojego facebookowego słownika. „Oczywiście, że chcesz, by profil firmowy był wypełniony motylkami i jednorożcami” – opisuje Kennedy. Czasami jednak ludzie zgłoszą się jakimś problemem albo coś im nie odpowiada w produkcie. Nie pozwalając na negatywne komentarze, zaprzeczasz idei strony firmowej na FB. (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj