27 czerwca 2025 roku miało miejsce walne zebranie członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, podczas którego wyłoniono nowe władze organizacji. Wybrani zostali członkowie zarządu oraz rady nadzorczej na lata 2025-2027.
Na czele nowego zarządu Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy stanęła Katarzyna Borucka – reprezentująca Polską Federację Producentów Żywności dyrektorka ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju oraz członkini zespołu zarządzającego w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie. W swoich planach na nadchodzącą kadencję Borucka wskazuje przede wszystkim na potrzebę dalszego wzmacniania standardów etycznych w reklamie.
„Cieszę się bardzo na współpracę z nowo powołanym zarządem i radą nadzorczą – wspólnie będziemy się starać kontynuować misję rady, jaką jest promowanie etyki, odpowiedzialności i wysokich standardów w reklamie. Przed nami wiele wyzwań związanych z dynamicznym rozwojem nowych form komunikacji i oczekiwaniami społecznymi wobec marek – jestem przekonana, że jako Rada będziemy dla branży silnym kompasem etycznym” – przekazała nowa prezeska.

Katarzyna Borucka ma wieloletnie doświadczenie w obszarze komunikacji, ESG oraz odpowiedzialnego biznesu. Była dyrektorką departamentu komunikacji korporacyjnej i rzeczniczką prasową Allianz Polska. Pełniła również funkcję dyrektorki działu ds. korporacyjnych Grupy Żywiec. Przez ponad cztery lata działała w strukturach Coca-Cola Poland Services jako kierowniczka działu relacji zewnętrznych i komunikacji. Swoją karierę zawodową zaczynała pod koniec lat 90. w firmie Phillip Morris Polska, gdzie zajmowała się komunikacją zewnętrzną, wewnętrzną, public affairs i CSR-em.
Borucka była również m.in. członkinią rady nadzorczej Polskiej Federacji Producentów Żywności, wiceprezeską Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce oraz zasiadała w Zarządzie Polsko-Holenderskiej Izby Handlowej. Działała także w grupie PR Polskiej Izby Ubezpieczeń oraz była członkinią rady nadzorczej IAA Polska.
W skład nowego zarządu Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy weszli:
- Aleksandra Przeździecka – TVN
- Robert Wielgo – IAB Polska
- Anna Lubowska – SAR
- Adrian Wochna – Żabka Polska
- Agnieszka Gozdek – 180heartbeats + JUNG v. MATT
Podczas walnego zebrania wybrano również radę nadzorczą, która będzie wspierać strategiczne działania organizacji w nadchodzących latach.
Do rady nadzorczej wybrani zostali:
- Włodzimierz Schmidt – IAB Polska
- Łukasz Kowalski – MSL
- Aleksandra Gawlas-Wilińska – Henkel
- Jacek Czarnecki – Nestlé
- Katarzyna Sikorska – Polski Lek, Grupa Maspex
(kn)


