Ruszyła kolejna edycja konkursu PRCH Retail Awards, który wyłania najbardziej profesjonalne, innowacyjne i skuteczne projekty realizowane przez właścicieli, zarządców i inwestorów oraz związane z branżą firmy usługowe. Do 18 sierpnia 2025 roku można składać aplikacje w ponad 25 kategoriach konkursowych, w tym w trzech zupełnie nowych.
Celem konkursu Polskiej Rady Centrów Handlowych jest promocja najlepszych praktyk, nowatorskich rozwiązań oraz najskuteczniejszych działań marketingowych, najlepszych działań prospołecznych budujących nie tylko wartość obiektów, ale również pozytywny odbiór branży obiektów handlowych wśród konsumentów.
„Konkurs jest organizowany przez PRCH już po raz szesnasty i stale się rozwija, ciesząc się coraz większym zainteresowaniem. Świadczy o tym liczba zgłoszeń, stałe poszerzanie grona jurorów i przede wszystkim zainteresowanie Galą PRCH Retail Awards. To pokazuje, jak ważny dla branży jest ten prestiżowy program. Co roku zastanawiamy się, jak nadążyć za zmianami na rynku, jak najlepiej oceniać, doceniać i prezentować te dobre praktyki. Wraz z jurorami i zarządem PRCH zdecydowaliśmy o wprowadzeniu nowych kategorii osobowych, tym razem dla kadry zarządzającej średniego szczebla. Chcemy doceniać tych, którzy stoją za wzorowym funkcjonowaniem obiektów, dlatego w tym roku po raz pierwszy docenimy dyrektorów technicznych, leasing i asset managerów. Zapraszamy do aplikowania!” – mówi Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Kolejną nowością w tym roku jest wydzielenie osobnych kategorii konkursowych dla parków handlowych w zakresie przebudowy/modernizacji obiektu, rekomercjalizacji oraz osiągnięć ESG. W sumie na uczestników czeka ponad 25 różnorodnych kategorii w trzech głównych obszarach: biznesowym, marketingowym i usługowym.
Konkurs, który naprawdę mierzy efekty
PRCH Retail Awards słynie z merytorycznej i transparentnej metodologii. Każde zgłoszenie oceniane jest według precyzyjnie określonych kryteriów, w dużej mierze opartych na danych biznesowych, wskaźnikach efektywności i jakości wdrożeń. Jury składające się z uznanych ekspertów branżowych, nie ocenia projektów, z którymi jest zawodowo powiązane, co gwarantuje pełną niezależność.
Każdy projekt analizowany jest indywidualnie, bez porównywania z innymi zgłoszeniami w danej kategorii, co zapewnia równe szanse, bez względu na wielkość obiektu i skalę działalności równe szanse bez względu na skalę działalności. Dodatkową wartością dla uczestników są raporty z komentarzami ekspertów, udostępniane po zakończeniu konkursu.
Jak się zgłosić?
Już teraz możliwe jest pobieranie wzorów obowiązujących formularzy i zgłaszanie chęci uczestnictwa w konkursie poprzez wysłanie wiadomości na adres: retailawards@prch.org.pl. System konkursowy zostanie uruchomiony niebawem, a zamknięty 18 sierpnia 2025 roku. Wypełnione formularze można przygotować wcześniej i przenieść do systemu po jego otwarciu.
Więcej informacji na temat kategorii konkursowych i zgłoszeń, a także szczegółowy harmonogram znajduje się na stronie.
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas uroczystej Gali PRCH Retail Awards 13 listopada 2025 roku.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.


