YouTube udostępnił szereg aktualizacji. Serwis zwiększył liczbę postów, które można opublikować w zakładce Społeczność, dodał możliwość edycji filmów, w których włączono automatyczne dubbingowanie, a także wprowadził dodatkowe opcje przycisków CTA w kampaniach promocyjnych w YouTube Promote.
Do tej pory użytkownicy w zakładce Społeczność mogli zamieszczać do pięciu obrazów w jednym poście. Platforma zwiększyła limit do dziesięciu zdjęć na jedną publikację. Funkcja ta ma być dostępna na wszystkich urządzeniach jeszcze w tym tygodniu.
W ramach aktualizacji YouTube ułatwił edycję fragmentów wideo, w których zastosowano automatyczny dubbing. Po zapisaniu zmian ścieżki audio będą ponownie przetwarzane, aby odpowiadały dokonanym modyfikacjom. Dzięki temu twórcy zyskają większą kontrolę nad treściami, które zostały zdubbingowane automatycznie. Serwis zaznaczył jednocześnie, że edycja filmów z ręcznie przesłanymi wielojęzycznymi napisami nie jest jeszcze dostępna. Ma jednak zostać uruchomiona w tym roku.
Istotną zmianą jest dodanie nowych opcji przycisków CTA w YouTube Promote. Mają one pomóc w doprecyzowaniu oczekiwanego efektu działań marketingowych. Dla przykładu, gdyby kampania promocyjna miała za zadanie zwiększenie liczby wizyt na stronie internetowej, użytkownicy mogliby wskazać bardziej szczegółowy cel, wybierając z większej liczby dostępnych przycisków, w tym m.in. „Zarezerwuj teraz”, „Uzyskaj wycenę” czy „Skontaktuj się z nami”.

Platforma wyjaśniła, że funkcja tworzenia kampanii promocyjnych w YouTube Promote jest wykorzystywana m.in. do promowania Shorts lub filmów, zdobywania subskrybentów, zwiększania liczby wyświetleń lub kierowania użytkowników na firmową stronę internetową. Wszystko odbywa się bez pomocy Google Ads, a kampanie można uruchamiać bezpośrednio z poziomu serwisu lub YouTube Studio. (ao)
Źródło: youtube.com/creatorinsider


