piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościTVN Warner Bros. Discovery promuje technologię wirtualnej produkcji

TVN Warner Bros. Discovery promuje technologię wirtualnej produkcji

TVN Warner Bros. Discovery promuje możliwości TVN XR Studio, przekonując do innowacyjnego podejścia do realizacji produkcji filmowej i reklamowej. W sierpniu 2025 roku wystartowała kampania, której celem jest zaprezentowanie twórcom, producentom i marketerom konkretnych korzyści wynikających z pracy w środowisku XR, czyli tzw. rozszerzonej rzeczywistości. Na potrzeby komunikacji inicjatywy powstało siedem fabularnych scen pokazowych, które zrealizowano we współpracy z uznanymi twórcami branży, oraz dynamiczny showreel. Materiały te mają w efektowny sposób prezentować szerokie zastosowania technologii XR – od kina historycznego, przez reklamy, po science fiction.

TVN XR Studio to wielofunkcyjna przestrzeń nowej generacji do wirtualnej produkcji filmów, programów telewizyjnych i reklam, należąca do TVN Warner Bros. Discovery. Umożliwia ona tworzenie niezwykle realistycznych i elastycznych scenografii bez konieczności fizycznego przemieszczania ekip i budowania dekoracji.

Wśród głównych zalet pracy w XR znajdują się m.in. oszczędność czasu i optymalizacja budżetu, pełna kontrola nad warunkami pogodowymi czy możliwość realizacji scen w trudno dostępnych lub odległych lokalizacjach. Kampania, która została zrealizowana z wykorzystaniem technik w TVN XR Studio, ma pokazać, że nowoczesna i innowacyjna technologia XR nie jest dłużej zarezerwowana tylko dla wielkich hollywoodzkich produkcji. Odpowiednie przygotowanie preprodukcji i elastyczność studia sprawiają, że wirtualne środowiska są już dostępne także dla produkcji lokalnych, reklam i różnorodnych treści digitalowych.

„Technologia XR otwiera przed branżą audiowizualną zupełnie nowe horyzonty. Daje twórcom pełną kontrolę nad każdym aspektem realizacji – od pogody i pory dnia po możliwość realizacji w lokalizacjach, które wcześniej były poza zasięgiem twórców ze względów budżetowych lub logistycznych. Szeroko otwieramy drzwi do naszego studia, a startująca kampania pokazuje, że dziś ograniczeniem nie jest już miejsce, czas ani warunki – a jedynie wyobraźnia” – wyjaśnia Jarosław Potasz, Group Vice President Studios and Productions, TVN Warner Bros. Discovery.

Do promocji akcji mają posłużyć specjalnie przygotowanie filmy, które pokazują szerokie spektrum możliwości technologii XR – od naturalistycznych ujęć plenerowych, po zaawansowane symulacje światów przyszłości – a także dynamiczny showreel. Każda z siedmiu zróżnicowanych scen demonstracyjnych prezentuje konkretne wyzwanie produkcyjne i sposób na jego rozwiązanie przy wykorzystaniu wirtualnej produkcji.

Źródło: youtube.com/TVN_XR_Studio

Kampania będzie prowadzona w mediach społecznościowych i promowana za pomocą krótkich filmów, które łączą efekt finalny z ujęciami „behind the scenes” oraz komentarzami ekspertów. W odstępach tygodniowych będą pojawiały się nowe materiały, dzięki którym odbiorcy będą mogli lepiej zrozumieć, na czym polega technologia XR i jakie możliwości daje twórcom. Promocji TVN XR Studio będą towarzyszyć działania PR, w tym obecność studia na wydarzeniach branżowych. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj