piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaRaportyJak trafić do Zetek? Liczą się wartości

Jak trafić do Zetek? Liczą się wartości

76 proc. przedstawicieli pokolenia Z ma aktywnie unikać oglądania reklam. Stanowi to prawdziwe wyzwanie dla firm marketingowych, które już dziś głowią się, co zrobić, by dotrzeć do tej grupy – a jest o co walczyć. Szacunki mówią bowiem o 12 bln dol., którymi mają dysponować Zetki do 2030 roku. Co łączy urodzonych w latach 1995-2012 i jak do nich trafić? Mówi o tym nowy raport Snapchata i BBDO NY.

Metki i błysk? Zetkom to nie imponuje

Pokolenia Z nie interesują oczywiste symbole statusu społecznego, takie jak dobra luksusowe. Z raportu wynika, że 59 proc. badanych przypisałoby niższy status osobie, która chwali się bogactwem w mediach społecznościowych. Dużo bardziej doceniane jest zaangażowanie w globalne problemy – 70 proc. respondentów uznałoby to za symptom wysokiego statusu. Na to także Zetki zwracają uwagę w przypadku marek.

Liczą się wartości

Zetki patrzą nie tyle na produkt, co na wartości marki. 67 proc. oczekuje od firm jasnej deklaracji w tym zakresie. Dla tego pokolenia ważne są szacunek, zaufanie, uczciwość, zrównoważony rozwój, inkluzywność i życzliwość, a 60 proc. zadeklarowało, że kupuje produkty tylko od firm, które się do tego stosują. Przedstawiciele pokolenia Z są też skłonni przeznaczyć więcej funduszy na przedsiębiorstwa, które deklarują zaangażowanie w powyższe wartości.

badanie Snapchata o generacji Z
Źródło: forbusiness.snapchat.com

Jak podkreślają autorzy raportu, Pokolenie Z, jak każda grupa wiekowa, jest zróżnicowane i ma różne potrzeby czy przekonania. Przed stworzeniem kampanii reklamowej czy wypuszczeniem na rynek skierowanego do nich produktu warto dokładnie poznać swoją grupę docelową.

Wielkie marzenia

Mimo że stereotyp przedstawia Zetki jako pokolenie pozbawione zawodowych ambicji, badania mówią co innego. 69 proc. respondentów docenia osoby, które ciężko pracują i mają różne źródła dochodu, a 38 proc. w ciągu ostatniego roku pracuje nad dyscypliną. Co ciekawe, dobrą opinią wśród Zetek cieszą się początkujący przedsiębiorcy, a 66 proc. badanych wysoko ceni milionerów, którzy do majątku doszli sami.

>>> Szukasz pracy? Zobacz najnowsze ogłoszenia na PRoto.pl!

Czy starsze marki są bez szans?

Przedsiębiorstwa z tradycjami są słabiej rozpoznawalne przez pokolenie Z. Kojarzy je 37 proc., podczas gdy 63 proc. rozpoznaje nowe firmy. Zetki doceniają jednak, kiedy tradycyjne marki kierują marketing bezpośrednio do nich, wykorzystując virale czy współpracując z influencerami. 65 proc. badanych potwierdziło, że wolą reklamy kreowane bezpośrednio przez internetowych twórców. (ko)

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę konsultingową Alter Agents, wśród 6 000 użytkowników platform społecznościowych z pokolenia Z (w wieku 13-27 lat) na sześciu rynkach (USA, Wielka Brytania, Kanada, Francja, Niemcy, Australia) przy użyciu ankiety ilościowej. Ankieta obejmowała ćwiczenie turniejowe, którego celem była szczegółowa ocena wartości i kwestii społecznych, na których zależy pokoleniu Z.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj