Coca-Cola stworzyła wspólną akcję marketingową z Zakładami Ceramicznymi „Bolesławiec”. W ramach współpracy powstała limitowana seria naczyń, które będzie można wygrać w loterii dla konsumentów.
Na początku września 2025 roku producent napojów ogłosił projekt, w który zaangażowano ZC „Bolesławiec”. Jak bowiem wyjaśnia Coca-Cola, obie marki łączy wieloletnia obecność na polskich stołach. „Ta długa historia sprawia, że współpraca z ZC „Bolesławiec” – symbolem polskiej tradycji, rzemiosła i wyjątkowego wzornictwa jest czymś naturalnym” – czytamy w komunikacie.
Projekt opiera się na podkreśleniu znaczenia momentów spędzonych razem i ma zachęcać do celebrowania wspólnego czasu przy stole.

Naczynia ze specjalnej kolekcji można zdobyć, biorąc udział w loterii w aplikacji Coca-Cola. Od 1 września do 7 listopada 2025 roku konsumenci mogą wymieniać kody z opakowań produktów marki na tokeny, które następnie przeznaczą na wybrane elementy serii naczyń: kubek, talerz lub miskę.
W ramach kampanii emitowany jest spot telewizyjny, działania obejmują także nośniki OOH, digital, media społecznościowe i kanały influencerów oraz komunikację PR.
Przy realizacji kampanii Coca-Cola współpracuje m.in. z agencjami EssenceMediacom, VML, Fortis oraz 24/7Communication.
Niedawno podobny projekt zrealizowała IKEA, która we współpracy ze szwedzkim projektantem Gustafem Westmanem wprowadziła do oferty sklepu porcelanowy talerz przeznaczony na szwedzkie klopsiki (które są serwowane także w punktach gastronomicznych w sklepach sieci). To zapowiedź pełnej, 12-elementowej kolekcji, która zadebiutuje pojawi się w sprzedaży we wrześniu 2025 roku.

(mb)


