piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaRaportyCzy małe i średnie przedsiębiorstwa mają czego szukać na TikToku?

Czy małe i średnie przedsiębiorstwa mają czego szukać na TikToku?

TikTok opublikował raport z badań dotyczących obecności polskich małych i średnich przedsiębiorstw na platformie. Prawie połowa respondentów zarządzających niewielkimi, lokalnymi biznesami uważa TikToka za efektywne narzędzie do promocji swojej marki. Czy słusznie?

51 proc. firm zadeklarowało, że TikTok pomógł im dotrzeć do nowych klientów, a 33 proc., że odnotowały wzrost sprzedaży po rozpoczęciu działań marketingowych w serwisie. Co trzeci badany przedsiębiorca zadeklarował, że, zainspirowany treściami na platformie, rozpoczął sprzedaż swoich produktów za granicę.

Użytkownicy potwierdzili te wyniki – 70 proc. z nich deklaruje, że odkryło na platformie lokalne biznesy, a aż 81 proc., że to właśnie treści publikowane przez małe marki zainspirowały ich do wypróbowania nowych produktów lub usług. Dodatkowo 38 proc. badanych deklaruje, że chętniej kupią produkt od lokalnej firmy, jeśli treści publikowane przez nią w internecie nie przypominają tradycyjnej reklamy, a 2/5, że to internetowe opinie i oceny stoją głównie za ich decyzją konsumencką.

>>> Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak zbudować rozpoznawalność nowej marki, która realnie wpłynie na decyzje zakupowe? Weź udział w Kongresie Wiedzy PRoto: Silna marka w cyfrowym świecie

Prawie połowa ankietowanych przedsiębiorców korzysta z komentarzy i opinii opublikowanych na portalu do tworzenia nowych ofert lub aktualizacji produktów, a 38 proc. dostosowuje działania marketingowe w celu dotarcia do millenialsów, pokolenia Z i młodszych

„Choć TikTok jest na polskim rynku stosunkowo krótko, już staje się istotnym narzędziem wparcia sprzedaży i promocji dla polskich przedsiębiorców. Dużą rolę odgrywa tu efektywność naszej platformy: co drugi badany przedstawiciel MŚP ocenił, że TikTok jest dla ich biznesu skuteczniejszy niż wiodące platformy cyfrowe, obecne znacznie dłużej na rynku” – podsumował Rafał Drzewiecki, Country Manager TikToka na Europę Środkową. (ko)

O badaniu:

badanie własne TikToka dotyczące MŚP, 2025, przeprowadzone przez FocalData; grupa badawcza: konsumenci powyżej 18. roku życia [n:535] oraz reklamodawcy z sektora MŚP [n:135]. 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj