sobota, 6 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościNivea reaguje na globalny problem izolacji społecznej. Rusza z programem edukacji emocjonalnej

Nivea reaguje na globalny problem izolacji społecznej. Rusza z programem edukacji emocjonalnej

Co czwarta osoba czuje się wykluczona społecznie, a co piąta nie ma bliskiego przyjaciela. Nivea w odpowiedzi na globalny problem izolacji społecznej i samotności przychodzi z programem NIVEA CONNECT. W jego ramach łączy siły z Fundacją Rozwoju Świadomości Emocjonalnej EmocJa i wprowadza program edukacji emocjonalnej w polskich szkołach.

Przeprowadzone przez markę Nivea badanie eksponuje globalny problem wykluczenia społecznego. W ciągu ostatnich 12 miesięcy co czwarta osoba odczuwała izolację społeczną, co piąta nie miała żadnego bliskiego przyjaciela. Taki stan rzeczy oddziałuje na sytuację zdrowotną. O 29 proc. wzrasta wówczas ryzyko chorób serca, a udaru mózgu o 32 proc. Spośród badanych 48 proc. zauważyło pogorszenie zdrowia fizycznego, a 53 proc. – psychicznego. Do najbardziej osamotnionych grup należą pracujący w trybie hybrydowym (52 proc.), osoby w wieku 16-24 lata (38 proc.) oraz intensywni użytkownicy mediów społecznościowych (34 proc.). Wśród przyczyn izolacji wymieniany jest lęk społeczny (20 proc.), duża odległość od bliskich (30 proc.), brak pieniędzy (27 proc.), dyskryminacja i przemoc (22 proc.) oraz wiek (17 proc.).

W odpowiedzi na ten problem marka uruchamia program NIVEA CONNECT. Ma on pomóc w edukacji i wspieraniu różnych grup społecznych w zakresie samotności oraz w zacieśnianiu relacji międzyludzkich.

Inicjatywa będzie realizowana w trzech krokach:

  • Po pierwsze w 40 krajach do 2026 roku uruchomione zostaną lokalne projekty.
  • Drugim krokiem jest prowadzenie komunikacji i zachęcanie do zaangażowanie społecznego przy wykorzystaniu globalnego zasięgu marki.
  • Ostatni element to współpraca z międzynarodowym środowiskiem naukowców, ekspertów i organizacji zajmujących się społecznym wykluczeniem.

W Polsce lokalny projekt w ramach NIVEA CONNECT powstał we współpracy z Fundacją Rozwoju Świadomości Emocjonalnej EmocJa. Zrealizowany zostanie ogólnopolski program edukacji, który obejmie szkoły podstawowe, ze szczególnym uwzględnieniem klas 6. i 7. To właśnie ci uczniowie znajdują się w okresie zmian emocjonalnych, fizycznych i społecznych, co wiązać się może z narażeniem na izolację społeczną.

Inicjatywa ma wspierać rozwój inteligencji emocjonalnej i edukować w zakresie samoświadomości, empatii i rozumienia emocji. Program jest cykliczny i długofalowy, a w jego ramach zorganizowanych zostanie 600 warsztatów w dwóch cyklach dla klas 6. i 7. Udział w tym weźmie 20 tys. uczniów klas podstawowych. Działania obejmą psychoedukację oraz grupy wsparcia. Warsztaty poprowadzą m.in. psychoterapeuci, psychologowie i trenerzy rozwoju osobistego.

Dodatkowo na zlecenie Nivea w kwietniu 2025 roku Ipsos przeprowadził badanie, w którym udział wzięło 100 uczniów (w wieku 12 i 13 lat) i 500 rodziców. Połowa ankietowanych przyznaje, że czuje się niezrozumiana. Wśród 58 proc. dzieci złość jest dominującą emocją, a uczucia pozytywne są rzadko wymieniane. 84 proc. uczniów uważa, że w szkołach temat emocji powinien być częściej poruszany. Te wyniki pokazują, że inicjatywa podjęta przez Nivea jest odpowiedzią na realne potrzeby społeczeństwa.

Za koordynację projektu odpowiedzialna jest agencja GoldenSubmarine. (km)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj