Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu we wrześniu 2025 roku dołączyło do European Influencer Marketing Alliance, czyli organizacji zrzeszającej stowarzyszenia branżowe z kluczowych rynków europejskich.
SPIM to organizacja powołana na początku 2025 roku z inicjatywy ekspertów rynku marketingowego przy wsparciu instytucjonalnym m.in. IAB Polska oraz IAA Polska, zrzeszająca członków indywidualnych oraz wspierających (wśród których są podmioty i agencje zarządzające twórcami). Stowarzyszenie organizuje spotkania z udziałem przedstawicieli globalnych platform, takich jak TikTok czy Google, a także prowadzi wyspecjalizowane grupy robocze, skoncentrowane na wypracowywaniu standardów rynkowych i rekomendacji dla branż, m.in. w obszarze zjawiska sharentingu.
Do European Influencer Marketing Alliance (EIMA) należy obecnie siedem organizacji z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Belgii i Polski. Celem organizacji jest koordynacja działań krajowych stowarzyszeń, wypracowywanie wspólnych standardów oraz reprezentowanie branży influencer marketingu na poziomie europejskim. Dołączenie SPIM do EIMA ma umożliwić wspólną reprezentację wobec instytucji unijnych, wymianę doświadczeń między rynkami, dyskusje o certyfikacji działań w obszarze influencer marketingu oraz adaptację sprawdzonych wzorców regulacyjnych i samoregulacyjnych z innych krajów.
„Dołączenie do EIMA to kluczowy krok w dalszej profesjonalizacji rynku influencer marketingu w Polsce i wzmocnieniu jego pozycji na arenie międzynarodowej. Umożliwia nam nie tylko systematyczną wymianę wiedzy i doświadczeń z partnerami z innych krajów, ale także współtworzenie wspólnych standardów, wytycznych i mechanizmów samoregulacji, które mogą stać się punktem odniesienia dla całej branży. Dzięki temu SPIM będzie mogło aktywnie uczestniczyć w kształtowaniu najlepszych praktyk oraz prowadzić merytoryczny dialog z instytucjami unijnymi, w tym Parlamentem Europejskim, przyczyniając się do ugruntowania transparentności, profesjonalizmu i odpowiedzialności w influencer marketingu w skali europejskiej” – mówi Marek Myślicki, prezes SPIM i wiceprezes agencji Generation9.
Już 8 października Marek Myślicki wystąpi na Kongresie Wiedzy PRoto z prezentacją „Influencer marketing jako narzędzie budowania medialności i wiarygodności marki”.
Zarezerwuj swoje miejsce na konferencji już dziś!



