W październiku 2025 roku ruszyła 26. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS. W tym roku upływa ona pod hasłem „Pojutrze” i ma zachęcić uczestników do refleksji nad tym, jak wkrótce będzie wyglądała rzeczywistość.
Tegoroczna odsłona konkursu stawia na krótkie, wyraziste hasła oraz współpracę z młodymi artystami. Nowymi elementami są obecność laureata w jury oraz webinar dla uczestników. Zadaniem konkursowym jest stworzenie plakatu społecznego, który odpowie na pytanie, co wydarzy się w przyszłości.
Prace można nadsyłać do 21 listopada 2025 roku za pośrednictwem strony galeriaplakatu.ams.com.pl. Konkurs ma charakter otwarty.
Ogłoszenie wyników nastąpi 2 grudnia. Zwycięskie prace zobaczyć będzie można na citylightach AMS w całej Polsce w 2026 roku. Dodatkowo część z nich pojawi się także na nośnikach w przestrzeni miejskiej.
Za oprawę graficzną 26. edycji konkursu odpowiada Natalia Bugaj – laureatka 29. Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie. Partnerem wspierającym jest koło naukowe ASP Turboposter w Warszawie. Partnerami są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Patronat medialny objęli Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Radio TOK FM, Chilizet, sieć kin Helios oraz Grupa Agora. O prawidłowy przebieg dba audytor EY Polska. (km)


