poniedziałek, 8 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościAnia Kruk w nowej odsłonie

Ania Kruk w nowej odsłonie

Marka biżuterii Ania Kruk, założona w 2012 roku, kończy właśnie proces rebrandingu. Zmieniono logo i typografię, postawiono też na żywszą kolorystykę. Nową odsłonę zyskują także firmowe butiki.

Oficjalne wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej, w tym logo, nastąpiło 1 sierpnia 2025 roku. Zmiany w komunikacji wizualnej Ani Kruk zapoczątkowano jeszcze w czerwcu 2024 roku, a wymiana wszystkich szyldów i elementów identyfikacji potrwa do końca 2026. Nowe oblicze zyskają opakowania biżuterii, butiki stacjonarne, sklep online oraz profile w mediach społecznościowych.

Jak informuje marka, rebranding przeprowadzono w związku z potrzebą „uporządkowania komunikacji, zdefiniowania nowego języka wizualnego i uspójnienia wizerunku z narracją marki”.

W nowej strategii producent biżuterii stawia m.in. na edukację w zakresie piercingu, która ma być wpisana w ofertę oraz komunikację marketingową. Co więcej, marka chce tworzyć doświadczenia klienta wokół „emocji, personalizacji i autentyczności”, a służyć mają temu m.in. eventy – takie jak „Piercing za free” w Westfield Mokotów czy obecność podczas Salt Wave by Porsche w Jastarni.

Firma przekazuje, że celowo zdecydowała się na stopniową transformację. „Świadomie postawiliśmy na płynny proces. Chcieliśmy, by klienci w naturalny sposób weszli w nową estetykę marki. Jednocześnie taka strategia pozwoliła ograniczyć koszty i utrzymać ciągłość komunikacji” – podkreśla Magda Polaszek, Head of Brand, PR & CSR marki Ania Kruk. Jak czytamy w komunikacie, taki model umożliwił testowanie i optymalizację działań w czasie rzeczywistym.

Ania Kruk stare logo
Poprzednie logo

Marka postanowiła także nie utylizować dotychczasowych materiałów, takich jak opakowania – zamiast tego na starych opakowaniach umieszczono naklejki z QR kodem kierującym do strony objaśniającej zmiany brandowe. „Zamiast marnować zasoby, wykorzystaliśmy zmianę jako okazję do dialogu z klientem. Transparentność w procesie to dziś element zaufania do marki” – dodaje Magda Polaszek.

W sierpniu 2025 roku marka rozpoczęła kampanię „Dziś Twój Dzień”, mającą na celu prezentację nowej tożsamości marki i skłonienie klientów do wizyt w butikach oraz sklepie online. We wrześniu przeprowadzono z kolei akcję „Office Calling”, utrzymaną w nowym brandingu, a jednocześnie opartą na istniejących materiałach. Producent biżuterii realizował też działania wizerunkowe i influencermarketingowe, takie jak cykl pop-upów śniadaniowych z influencerem Yankiem w warszawskich kawiarniach czy konkurs i współpracę z palarnią kawy ROST, by budować relacje ze społecznością.

Czytaj też: DNA marki: Ania Kruk wobec 200 lat tradycji

Pierwszy butik, który zaprojektowany został w nowym koncepcie, marka uruchomiła w lutym 2025 roku we Wrocławiu. Realizacją projektu zajęło się studio wnętrzarskie Ego Studio. Kolejne butiki w nowej odsłonie znalazły się w Katowicach oraz w warszawskim Westfield Mokotów. Nowe logo marki do 1 sierpnia 2025 roku pojawiło się w pięciu lokalizacjach. Do końca października 2025 zmiany mają objąć dziewięć sklepów, a pełny proces wymiany szyldów i elementów identyfikacji zaplanowano do końca 2026 roku.

Proces rebrandingu został zapoczątkowany we współpracy z agencją strategiczno-kreatywną Redkroft, a następnie przeprowadzony przez zespół marketingu marki. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj