piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWydarzeniaPR Wings 2025 wręczone. 34 statuetki trafiły do nagrodzonych

PR Wings 2025 wręczone. 34 statuetki trafiły do nagrodzonych

32 statuetki w 28 kategoriach i dwie ex aequo Nagrody Specjalne SAPR – to liczbowe podsumowanie gali PR Wings, która odbyła się 17 listopada 2025 roku w Event Hall w Fabryce Norblina w Warszawie. Tegoroczna, piąta już edycja konkursu była rekordowa pod względem liczby zgłoszeń: wpłynęło ich 211 – informuje organizator, Stowarzyszenie Agencji Public Relations.

Kampanie oceniało 95-osobowe jury główne oraz 38-osobowe jury Nagrody Specjalnej SAPR. W gronie zgłaszających znalazły się agencje PR, korporacje, banki, NGO-sy, instytucje publiczne i uczelnie wyższe. 

Nagrodzeni PR Wings 2025

„Tegoroczny konkurs PR Wings pokazuje, że branża PR w Polsce umiejętnie łączy nowoczesne narzędzia komunikacji z wartościami, które są dziś kluczowe – edukacją, odpowiedzialnością społeczną i autentycznością. Tak wygląda współczesny PR – świadomy swojej roli i skuteczny w działaniu” – podkreślił Jakub Zajdel, przewodniczący komitetu organizacyjnego PR Wings, wiceprezes zarządu SAPR.

Jakub Zajdel, PR Wings 2025

Największym sukcesem w tegorocznej edycji cieszył się E. Wedel, który zdobył łącznie trzy statuetki PR Wings 2025. Dwie za projekt – „Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA” oraz jedną za kampanię „Daj im szansę”.

Czytaj także: Wedel, czyli „tradycja i nowoczesność”. Wywiad z Marcinem Hermanem i Robertem Zydlem

Ponadto, wśród laureatów, którzy zdobyli po dwie statuetki, znalazły się projekty:

  • Równomocni (ERGO Hestia),
  • Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA),
  • Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
  • Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),
  • Tu logistyka spotyka człowieka (ConTrust Communication),
  • Jak Politechnika, to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich),
  • Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).

Podczas gali przyznano także Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka, wyróżnienie dla osób o wyjątkowym wkładzie w rozwój branży public relations w Polsce. W tym roku uhonorowano nią prof. Jerzego Olędzkiego – wieloletniego wykładowcę, wybitnego teoretyka komunikacji i mentora wielu pokoleń specjalistów PR. Prof. Olędzki w latach 1970-2016 był związany z Uniwersytetem Warszawskim, gdzie kierował Zakładem Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Jako opiekun ponad tysiąca magistrantów i promotor kilkudziesięciu doktoratów, profesor Jerzy Olędzki przez dziesięciolecia kształtował standardy etyki i profesjonalizmu w komunikacji społecznej.

Nagroda A. Stolarczyka, PR Wings 2025
Nagroda A. Stolarczyka, PR Wings 2025

Pełna lista laureatów konkursu PR Wings 2025:

NAGRODA SPECJALNA SAPR

  • Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
  • Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska).

KATEGORIE GŁÓWNE

1. Angażujący event 

  • LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku)

2. Custom Publishing

  • „Bajki Oszczędzajki” – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao)

3. Employer Branding 

  • Równomocni (ERGO Hestia)

4. ESG i CSR 

  • Ogólnopolska kampania społeczna „Pocztówki z powodzi” (AWX, InPost)

5. Kampania edukacyjna       

  • Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał… KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey, PKDP)
  • Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)

6. Kampania pro bono

  • „Koszmarna kolejka” – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw)

7. Komunikacja B2B 

  • Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)

8. Komunikacja kryzysowa 

  • Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)

9. Komunikacja wewnętrzna

  • Równomocni (ERGO Hestia)
  • #ZmieniamyNarracje. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail)

10. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI

  • Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich)

11. Media Relations

  • Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)

12. Media społecznościowe i influencer marketing

  • Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów (So Bright)

13. Mistrzowska skuteczność  

  • Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)

14. Ochrona przed dezinformacją    

  • #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications)

15. PR korporacyjny        

  • Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
  • Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS)

16. PR produktowy         

  • Daj im szansę (E. Wedel)

17. Public Affairs i lobbing       

  • Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR)

KATEGORIE SEKTOROWE

18. Branża FMCG   

  • Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO)

19. Branża motoryzacyjna       

  • Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group)

20. Finanse i ubezpieczenia     

  • Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK)

21. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura

  • Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)

22. PR instytucji publicznych   

  • Jak Politechnika to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich)

23. Przemysł, chemia, energetyka

  • Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum 2025 (Narodowe Centrum Badań Jądrowych)

24. Rolnictwo         

  • Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners)

25. Rynek zdrowia

  • Kampania „Zauważ potencjał kandydatów 50+” (Catchers, Ursapharm)

26. Sport, turystyka, hotelarstwo     

  • Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)

27. Technologia i innowacje    

  • Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)

28. Transport, spedycja, logistyka    

  • Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
  • Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.

Zdjęcia: Michał Gmitruk

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj