„Nie mam do tego głowy” – pod takim hasłem Teva Pharmaceuticals Polska rozpoczyna kampanię edukacyjną na temat migreny. Jak podkreśla firma, ta przewlekła choroba neurologiczna „potrafi skutecznie wyłączyć z życia zawodowego i prywatnego, a mimo to wciąż bywa bagatelizowana”.
Kampania obejmie szerokie działania digitalowe, social media oraz współpracę z influencerami, która ma za zadanie zwiększyć społeczną świadomość na temat migreny i uwrażliwić na skalę problemu. Jak bowiem przypomina firma, migrena to jedna z najczęstszych chorób neurologicznych na świecie – według szacunków dotyka co siódmego człowieka (dane: Migraine in the EU: Bringing women out of the shadows).
„Choroba wpływa nie tylko na pacjentów, ale również na ich bliskich, którzy często pozostają bezradni wobec jej skutków. Właśnie dlatego edukacja i rzetelna wiedza o migrenie są kluczowe – pozwalają pacjentom lepiej zrozumieć swoje objawy, a lekarzom skuteczniej wspierać terapię” – zaznacza producent leków.
Wcześniej Teva wprowadziła już Neurona, czyli asystenta AI na stronie migrena.pl, którego zadaniem jest wspieranie pacjentów i lekarzy w szybkim dostępie do aktualnych informacji o migrenie oraz możliwościach jej leczenia.

Kolejnym krokiem i odpowiedzią na potrzeby pacjentów, lekarzy i otoczenia osób dotkniętych migreną jest rozpoczęta jesienią 2025 roku kampania „Nie mam do tego głowy”. Ma ona na celu „uspójnienie wielokanałowej komunikacji firmy o migrenie”, a także „budowę rozpoznawalnego szyldu dla szerokiego wachlarza działań edukacyjnych i informacyjnych Tevy – od pacjentów i ich bliskich, przez lekarzy POZ i neurologów, po farmaceutów i pracodawców”.
Jak podkreśla Michał Ściana, dyrektor ds. doskonałości produktowej i promocji – specjalistyka, Teva Pharmaceuticals Polska, kampania realizowana pod hasłem „Nie mam do tego głowy. Idź z migreną do neurologa” przede wszystkim zachęca do tego, by nie bagatelizować objawów i skonsultować swój problem ze specjalistą, który postawi prawidłową diagnozę i w razie potrzeby wprowadzi odpowiednie leczenie profilaktyczne.
Głównym elementem kampanii jest strona migrena.pl, która została teraz odświeżona graficznie i funkcjonalnie. Znajdują się tam materiały edukacyjne, takie jak dzienniczek bólów głowy czy mapa poradni neurologicznych. Pacjent znajdzie tam instrukcję działania krok po kroku – od ankiety edukacyjnej dotyczącej objawów po wyszukiwarkę placówek medycznych.
Częścią strategii edukacyjnej Tevy na temat migreny jest Neuron – wprowadzony już w 2024 roku asystent AI, który nadal będzie dostępny na odświeżonej stronie. Bot czerpie informacje z bazy treści zatwierdzonych przez dział medyczny firmy, dzięki czemu dostarcza pacjentom rzetelne informacje, a także umożliwia lekarzom szybki dostęp do aktualności terapeutycznych.
Pierwsze materiały kampanijne z hasłem „Nie mam do tego głowy” pojawiły się już w połowie października 2025 roku. Kampania będzie widoczna w mediach do końca roku.
Działania prowadzone będą w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube), w portalach internetowych oraz wyszukiwarkach. Teva stawia na formaty wideo, grafiki edukacyjne, artykuły eksperckie oraz współpracę z influencerami i liderami opinii w obszarze zdrowia. Co więcej, prowadzona jest również kampania display oraz działania z obszaru content marketingu w wybranych portalach tematycznych.
Za koncept kreatywny „Nie mam do tego głowy” oraz przygotowanie strategii i realizację kampanii odpowiada agencja COPUZ. Ona także zajęła się konceptem i realizacją projektu bota Neurona.
Teva informuje, że wspomniane aktywności stanowią pierwszą część działań „w ramach długofalowej strategii obecności Tevy z kampanią w przestrzeni digital, z naciskiem na media społecznościowe, wyszukiwarki oraz współpracę z influencerami”. (mb)


