Do Poznania serio warto przyjechać – przekonuje w najnowszej kampanii wizerunkowej Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna. W czterech humorystycznych filmach pokazuje największe atrakcje tamtejszego regionu.
W listopadzie 2025 roku ruszyła internetowa kampania „Poznań. Serio warto!”. W jej ramach stworzono cztery filmy promocyjne, które w żartobliwy sposób mają przełamywać stereotypy i zachęcać do odwiedzenia stolicy Wielkopolski w sezonie jesienno-zimowym.
Bohaterem filmów został turysta, który z zachwytem opowiada o atrakcjach regionu. W pierwszym spocie chce udowodnić, że chociaż Poznań to duże miasto, w rzeczywistości jest tam wszędzie blisko. Podczas krajoznawczej wycieczki pokazuje rynek, okoliczne teatry i muzea, a także opowiada o słynnych koziołkach, zajadając się przy tym rogalem świętomarcińskim. Drugi odcinek poświęcony jest historycznym odwołaniom, a na pierwszy plan wysuwa się Ostrów Tumski. To tam można sprawdzić, jak mieszkał Mieszko I i zobaczyć średniowieczne wały obronne. Trzecia odsłona, której premiera już niebawem, skupi się na lokalnej gastronomii i pokaże, że tamtejsza kuchnia to więcej niż tylko pyry. Finałowy spot ma być zwieńczeniem opowieści o kulturowej ofercie miasta, a prawdziwą gwiazdą zostaną zbiory poznańskiego Muzeum Narodowego.
Materiały związane z inicjatywą publikowane są w internecie, za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz na YouTubie marki Visit Poznań. Za produkcję kampanii odpowiada agencja Dare Media. Autorką scenariuszy spotów jest Lynn Kucharczyk, a reżyserem Dawid Powicki. Główną rolę w filmach odgrywa Michał Sacharczuk. Akcja została dofinansowana ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. (km)


