piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaRaportyWirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium października

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium października

Najbardziej opiniotwórczym medium października 2025 roku została Wirtualna Polska z wynikiem 4,8 tys. odniesień w innych mediach. Na drugim miejscu – z liczbą 4,6 tys. powołań na źródło – uplasował się Onet. Podium zamyka „Rzeczpospolita”, osiągając wynik 3,9 tys. cytowań – informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.

W październikowym zestawieniu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce największy udział – 36 proc. – uzyskała prasa („Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza”, „Fakt”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Super Express”, „Puls Biznesu”). 30 proc. udziału należy do portali internetowych (Onet, Wirtualna Polska, Interia). Udziałem wynoszącym 20 proc. może pochwalić się telewizja (TVN24, Polsat News, TVP Sport, TVP Info). Najmniejszy udział – wynoszący 14 proc. – miały stacje radiowe (RMF FM, Radio ZET).

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów października

Najbardziej opiniotwórczym medium października, z awansem o trzy pozycję w porównaniu z poprzednim zestawieniem, została Wirtualna Polska z wynikiem 4,8 tys. cytowań. Portal ujawnił informacje o sprzedaży przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa działki przeznaczonej pod budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Drugie miejsce, z wynikiem blisko 4,6 tys. cytowań, należy do Onetu. Dziennikarze portalu poinformowali, że Katarzyna Tusk-Cudna otrzymała status osoby pokrzywdzonej w śledztwie dotyczącym wykorzystania oprogramowania Pegasus.

Podium zamyka „Rzeczpospolita” z wynikiem niemal 3,9 tys. odniesień w innych mediach. Dziennik opublikował wyniki sondażu przeprowadzonego przez Ibris, w którym 65,4 proc. respondentów przyznało, że rząd po dwóch latach od wyborów parlamentarnych funkcjonuje poniżej ich oczekiwań.

Awansem aż o 9 pozycji może pochwalić się „Puls Biznesu”, który osiągnął wynik 834 cytowań. Portal przeprowadził wywiad z byłym prezydentem Andrzejem Dudą, który ogłosił wejście do rady nadzorczej firmy ZEN, oferującej m.in. karty wielowalutowe i szybkie płatności online. O 4 miejsca awansowały Radio ZET i TVP Info. Tytuły te osiągnęły wynik odpowiednio 1,9 tys. i 1 tys. powołań na źródło.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

„Rzeczpospolita” otwiera podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych

Zestawienie najczęściej cytowanych tytułów prasowych w październiku otwiera „Rzeczpospolita” z liczbą niemal 3,9 tys. odniesień w innych mediach. Drugie miejsce należy do „Gazety Wyborczej”, która wygenerowała niemal 2,8 tys. cytowań. Dziennik poinformował o planach ataków terrorystycznych na terenie Polski przez rosyjski wywiad wojskowy GRU. Ostatnie miejsce na podium zajmuje „Fakt” z wynikiem prawie 2,4 tys. powołań. Dziennikarze opisali historię pani Mirelli ze Świętochłowic, która przez 27 lat nie wychodziła z domu.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

TVN24 liderem opiniotwórczości wśród stacji telewizyjnych

Najbardziej opiniotwórczą stacją października, z wynikiem ponad 3,1 tys. cytowań i awansem o jedną pozycję, został TVN24. Stacja, powołując się na nieoficjalne informacje, informowała o objęciu przez byłą Pierwszą Damę Agatę Kornhauser-Dudę stanowiska doradczyni prezesa Narodowego Banku Polskiego.

Drugie miejsce – wygenerowawszy niemal 1,9 tys. powołań – zajął Polsat News. Na antenie poseł Konfederacji Sławomir Mentzen opowiedział o przebiegu spotkania z prezydentem Karolem Nawrockim. Politycy rozmawiali o potencjalnym utworzeniu paktu senackiego pomiędzy Konfederacją i PiS, którego patronem miałaby być głowa państwa.

Na trzecim miejscu zestawienia IMM uplasowało się TVP Sport z wynikiem blisko 1,2 tys. odniesień do źródła. Stacja przeprowadziła rozmowy z piłkarzami oraz selekcjonerem reprezentacji Polski po wygranym meczu towarzyskim z Nową Zelandią.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

RMF FM najbardziej opiniotwórczą stacją radiową

Pozycję lidera w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych października utrzymało RMF FM, osiągnąwszy wynik niemal 3,2 tys. powołań na źródło. Rozgłośnia informowała o zatrzymaniu przez policję posła Łukasza Mejzy, który jechał samochodem z prędkością 200 km/h na drodze ekspresowej. Według informacji reporterów stacji polityk odmówił przyjęcia mandatu, zasłaniając się immunitetem.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET, zyskawszy wynik blisko 2 tys. cytowań. Gościem stacji był poseł Przemysław Czarnek, który w kontrowersyjnych słowach krytykował wprowadzenie ustawy o zakazie trzymania psów na łańcuchu. „Ja, jak jeżdżę na rowerze, to jestem szczęśliwy, kiedy widzę psa uwiązanego na łańcuchu, a nie psa, który biega luźno” – stwierdził były minister edukacji.

Podium zamyka Polskie Radio Program I z wynikiem 457 cytowań i awansem o jedną pozycję. Na antenie minister finansów i gospodarki Andrzej Domański zadeklarował, że nie widzi konieczności nowelizacji budżetu na rok 2025.

Awansem aż o 6 pozycji może pochwalić się Radio Kraków (137 cytowań). Rozgłośnia relacjonowała przerwanie spektaklu „Ariadna na Naxos” w Operze Krakowskiej przez propalestyńskich aktywistów. Protest był wyrazem sprzeciwu wobec polityki Izraela w Strefie Gazy, ponieważ przedstawienie zostało zrealizowane we współpracy z izraelską operą.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

Najbardziej opiniotwórczym portalem w październiku Wirtualna Polska

Pierwsze miejsce w zestawieniu IMM najbardziej opiniotwórczych portali października 2025 zajęła Wirtualna Polska z ponad 4,8 tys. powołań na źródło. Na drugim miejscu uplasował się Onet z ponad 4,6 tys. cytowaniami. Podium zamyka Interia z blisko 1,6 tys. odniesieniami innych redakcji. Dziennikarze portalu ujawnili szczegóły zatrzymania żużlowca Szymona Woźniaka, który został oskarżony o wyłudzanie podatku VAT.

Awansem aż o 14 pozycji może pochwalić się Kanał Sportowy, który wygenerował 558 cytowań. Bramkarz Marcin Bułka opowiedział podczas transmisji na żywo o transferze do klubu z Arabii Saudyjskiej oraz o braku powołania do reprezentacji Polski przez selekcjonera Jana Urbana.

O 7 pozycji awansowały Wirtualne Media (349 cytowań), które poinformowały o decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, przyznającej koncesję satelitarną Kanałowi Zero TV.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

„Wprost” otwiera zestawienie najbardziej opiniotwórczych tygodników

Podium najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników otwiera „Wprost” (awans o 2 pozycje), zdobywszy w październiku 560 powołań na źródło m.in. dzięki rozmowie z prezydentem Nawrockim, w której opowiedział m.in. o podpisaniu ustawy o pomocy Ukraińcom.

Drugie miejsce należy do „Vivy”, na którą inne redakcje powoływały się 467 razy, głównie na wywiad z Małgorzatą Rozenek-Majdan poświęcony m.in. jej operacjom plastycznym.
Podium zamyka „Newsweek” z wynikiem 344 cytowań. Tygodnik informował o możliwym kierunku ucieczki poszukiwanego przez Interpol aktora Bartłomieja Morawskiego, skazanego za liczne przestępstwa na tle seksualnym.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

Najbardziej opiniotwórczym miesięcznikiem ponownie „Forbes”

Zestawienie IMM najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników października otwiera „Forbes”, który wygenerował 478 cytowań i utrzymał pozycję lidera. Magazyn ogłosił, że Elon Musk jako pierwszy w historii posiada majątek o wartości pół biliona dolarów netto. Drugie miejsce należy do magazynu „Twój Styl” z wynikiem 205 cytowań. Na trzeciej pozycji uplasowało się „Zwierciadło” ze 112 odniesieniami do źródła. Oba periodyki awansowały o jedną pozycję w stosunku do wrześniowego zestawienia.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

„Rzeczpospolita” liderem w rankingu prasy o tematyce biznesowej

Ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce biznesowej otwiera „Rzeczpospolita”, osiągnąwszy wynik ponad 3,9 tys. cytowań. Na drugim miejscu uplasował się „Dziennik Gazeta Prawna” z ponad 1,9 tys. powołaniami. Gazeta opisała szczegóły rozdysponowania środków z Krajowego Planu Odbudowy na rzecz inwestycji z zakresu transformacji energetycznej. Podium zamyka „Puls Biznesu” z wynikiem 834 odniesień w innych mediach.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

Business Insider najbardziej opiniotwórczym portalem o tematyce ekonomicznej

Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej otwiera Business Insider (awans o 2 pozycje), który wygenerował 751 cytowań. Serwis opublikował komentarze ekspertów z branży handlowej dotyczące planów sprzedaży polskich sklepów Carrefour.

Drugie miejsce zajęło Money (682 powołań na źródło). Dziennikarze portalu dotarli do publikacji Prawa i Sprawiedliwości, w której były zawarte propozycje programowe do zaprezentowania podczas kampanii wyborczej w 2027 roku.

Na trzecim miejscu zestawienia uplasował się Forsal z wynikiem 284 cytowań. Portal awansował o jedną lokatę w porównaniu z poprzednim zestawieniem.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

TVP Sport na czele mediów o tematyce sportowej

Najbardziej opiniotwórczym medium o tematyce sportowej w październiku zostało TVP Sport, które osiągnęło wynik blisko 1,2 tys. powołań w innych mediach.

Drugie miejsce zajęły WP Sportowe Fakty (770 cytowań, awans o jedną pozycję). Dziennikarze portalu poinformowali o zgłoszeniu Grzegorza Krychowiaka do rozgrywek ligi okręgowej. Piłkarz rozegrał mecz w barwach Mazura Radzymin przed ogłoszeniem zakończenia kariery.

Na trzecim miejscu, wygenerowawszy 702 powołania na źródło, uplasował się „Przegląd Sportowy”. Gazeta informowała o odejściu Edwarda Iordanescu z funkcji trenera Legii Warszawa.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

Medonet najbardziej opiniotwórczym tytułem o tematyce medycznej

W rankingu najczęściej cytowanych mediów o tematyce medycznej pierwsze miejsce utrzymał Medonet, osiągnąwszy wynik 267 cytowań. Portal opisał zmiany na liście refundacyjnej oraz reakcje branży farmaceutycznej na wprowadzenie systemu kaucyjnego, który od 1 października obowiązuje również w aptekach. Drugie miejsce zajął Rynek Zdrowia ze 154 powołaniami na źródło. Na trzecie miejsce awansowała „Medycyna Praktyczna” z wynikiem 51 cytowań.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

„Gazeta Krakowska” liderem zestawienia mediów regionalnych

Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych października otwiera „Gazeta Krakowska” (295 cytowań). Dziennik informował o zmianach na stanowisku trenera Wieczystej Kraków. Drugie miejsce (awans o 3 pozycje) zajął „Dziennik Zachodni” z wynikiem 207 cytowań. Redakcja opisały tragiczny wypadek w hucie w Częstochowie, gdzie jeden z pracowników zmarł po tym, jak wpadł do gorącego kotła, w którym znajdował się płynny metal. Podium zamyka „Gazeta Wrocławska” z wynikiem 182 powołań na źródło.

Awansem aż o 7 pozycji w zestawieniu może pochwalić się „Gazeta Lubuska” ze 146 powołaniami na źródło.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

Ringier Axel Springer Polska liderem rankingu wydawnictw

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw października utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, Medonet, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy” były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 10 tys. razy.

Na drugim miejscu uplasowała się grupa Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem niemal 7,2 tys. cytowań badanych tytułów: ABC Zdrowie, Auto Kult, Dobre Programy, Gadżetomania, Money, O2, Pudelek, Wirtualne Media, Wirtualna Polska, Sportowe Fakty, Fotoblogia.

Podium zamyka Agora reprezentowana przez „Gazetę Wyborczą”, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl i Radio ZET, do których dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie niemal 6,1 tys. razy.

IMM najbardziej opiniotwórcze media październik 2025

PEŁNY RAPORT NA STRONIE

O badaniu:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 57 934 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 października 2025 roku.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj