piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWydarzeniaCzy Twoje kampanie są wolne od greenwashingu i wprowadzania w błąd? O...

Czy Twoje kampanie są wolne od greenwashingu i wprowadzania w błąd? O tym już 18 grudnia na webinarze IMM

„Komunikacja odporna na greenwashing. Jak budować markę godną zaufania?” to tytuł kolejnego bezpłatnego webinaru organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Szkolenie odbędzie się w czwartek 18 grudnia 2025 roku o godzinie 12:00.

Webinar poprowadzą Robert Sadowski, kierownik działu komunikacji marketingowej IMM, oraz jego goście z CSRInfo: Marta Kukowska, menedżerka ds. doradztwa, i Wioleta Grzybowska, starsza konsultantka ds. ESG/CSR/zrównoważonego biznesu. Eksperci pokażą obowiązujące i planowane w niedługim czasie regulacje antygreenwashingowe oraz regulacje związane ze zrównoważonym rozwojem w biznesie. Regulacje, które na pierwszy rzut oka zdają się nie mieć związku z komunikacją, tylko ze sprawozdawczością, a jednak… Będzie o odpowiedzialności marek i osób tworzących treści: jakie mogą być konsekwencje prawne i finansowe komunikacji wprowadzającej w błąd – nie tylko w zakresie ekologii i środowiska, ale w zakresie wielowątkowego tematu zrównoważonego rozwoju.

Dowiemy się, jak mówić o ESG, żeby było to zrozumiałe dla odbiorców, jak budować przekaz, który jest zarówno atrakcyjny, jak i bezpieczny prawnie. Zobaczymy, jaka jest rola agencji PR i marketingu jako „pierwszej linii” w walce z greenwashingiem i dezinformacją, jak PR-owcy mogą ograniczać ryzyko wprowadzania w błąd, jakie pytania zadawać klientom i jak edukować ich oraz swoje zespoły, aby uprawiać odpowiedzialną, rzetelną, uczciwą i bezpieczną komunikację.

Agenda spotkania:

  • Wprowadzenie – kontekst ESG i zrównoważonego rozwoju w komunikacji.
  • Podstawowe pojęcia i ryzyka w komunikacji: greenwashing, ESG-washing, dezinformacja.
  • Obowiązujące i planowane regulacje związane z odpowiedzialną komunikacją oraz związana z nimi odpowiedzialność twórców.
  • Regulacje i wytyczne w zakresie ESG i zrównoważonego rozwoju, mające znaczenie w komunikacji.
  • Analiza kampanii uznanych za greenwashing.
  • Rola agencji PR i marketingu w przeciwdziałaniu „washowania” komunikacji.
  • Podsumowanie: Jak tworzyć komunikację odporną na ryzyka i budować markę godną zaufania?
  • Sesja Q&A

Wydarzenie przeznaczone jest dla pracowników PR, marketingu, influencerów, którzy chcą zyskać pewność, że ich treści są zgodne z prawem i nie narażą marki ani klienta agencji na kryzys.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale liczba miejsc jest ograniczona – wymagana jest rejestracja. Zapisu można dokonać tutaj.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj