„Komunikacja odporna na greenwashing. Jak budować markę godną zaufania?” to tytuł kolejnego bezpłatnego webinaru organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Szkolenie odbędzie się w czwartek 18 grudnia 2025 roku o godzinie 12:00.
Webinar poprowadzą Robert Sadowski, kierownik działu komunikacji marketingowej IMM, oraz jego goście z CSRInfo: Marta Kukowska, menedżerka ds. doradztwa, i Wioleta Grzybowska, starsza konsultantka ds. ESG/CSR/zrównoważonego biznesu. Eksperci pokażą obowiązujące i planowane w niedługim czasie regulacje antygreenwashingowe oraz regulacje związane ze zrównoważonym rozwojem w biznesie. Regulacje, które na pierwszy rzut oka zdają się nie mieć związku z komunikacją, tylko ze sprawozdawczością, a jednak… Będzie o odpowiedzialności marek i osób tworzących treści: jakie mogą być konsekwencje prawne i finansowe komunikacji wprowadzającej w błąd – nie tylko w zakresie ekologii i środowiska, ale w zakresie wielowątkowego tematu zrównoważonego rozwoju.
Dowiemy się, jak mówić o ESG, żeby było to zrozumiałe dla odbiorców, jak budować przekaz, który jest zarówno atrakcyjny, jak i bezpieczny prawnie. Zobaczymy, jaka jest rola agencji PR i marketingu jako „pierwszej linii” w walce z greenwashingiem i dezinformacją, jak PR-owcy mogą ograniczać ryzyko wprowadzania w błąd, jakie pytania zadawać klientom i jak edukować ich oraz swoje zespoły, aby uprawiać odpowiedzialną, rzetelną, uczciwą i bezpieczną komunikację.
Agenda spotkania:
- Wprowadzenie – kontekst ESG i zrównoważonego rozwoju w komunikacji.
- Podstawowe pojęcia i ryzyka w komunikacji: greenwashing, ESG-washing, dezinformacja.
- Obowiązujące i planowane regulacje związane z odpowiedzialną komunikacją oraz związana z nimi odpowiedzialność twórców.
- Regulacje i wytyczne w zakresie ESG i zrównoważonego rozwoju, mające znaczenie w komunikacji.
- Analiza kampanii uznanych za greenwashing.
- Rola agencji PR i marketingu w przeciwdziałaniu „washowania” komunikacji.
- Podsumowanie: Jak tworzyć komunikację odporną na ryzyka i budować markę godną zaufania?
- Sesja Q&A
Wydarzenie przeznaczone jest dla pracowników PR, marketingu, influencerów, którzy chcą zyskać pewność, że ich treści są zgodne z prawem i nie narażą marki ani klienta agencji na kryzys.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale liczba miejsc jest ograniczona – wymagana jest rejestracja. Zapisu można dokonać tutaj.


