23. edycja konkursu Złote Spinacze zbliża się do wielkiego finału. Już 8 grudnia 2025 roku w Warszawie odbędzie się uroczysta gala, podczas której wręczone zostaną statuetki w kolorze brązu, srebra i złota, a także nagrody specjalne.
Konkurs Złote Spinacze ma wieloletnią tradycję oraz zyskał renomę w branży public relations. Stało się to za sprawą jasno określonych kryteriów oceny, wysokiego poziomu zgłaszanych projektów oraz znakomitego grona ekspertek i ekspertów, którzy zasiadają w jury konkursu.
W najbliższy poniedziałek na scenie staną najlepsi z najlepszych. Zwycięzcy zostali wyłonieni w dwuetapowym głosowaniu jurorskim. Najpierw wybrano projekty nominowane do drugiego etapu. Następnie kampanie zostały poddane szczegółowej dyskusji jury na kolegialnych obradach, by ostatecznie wyłonić zwycięzców.
Z listą nominowanych w tegorocznej edycji Złotych Spinaczy można zapoznać się tutaj.
Podczas gali zostaną wręczone statuetki w 35 kategoriach konkursowych, w tym w 20 kategoriach głównych, 12 kategoriach sektorowych oraz 3 kategoriach specjalnych. Uczestnicy wydarzenia poznają także laureatów nagród specjalnych: Gwiazda PR, Kryształowy Spinacz oraz Tytanowy Spinacz. Redakcja „Rzeczpospolitej” oraz portalu rp.pl wręczy nagrodę dla autorów projektu, który został uznany za najlepszy w gronie redakcyjnym.
W poprzedniej edycji wręczono łącznie 101 nagród. Jury przyznało 23 złote statuetki, 39 srebrnych oraz 39 brązowych nagród. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication. Gwiazdą PR została Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director w Grupie Żywiec. Kryształowy Spinacz nagrodę dla klienta, który przeprowadził przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR „Partnerski Przetarg” – otrzymała firma Unilever.
Zobacz więcej: Złote Spinacze 2024 rozdane. Wręczono 101 nagród
Statuetki w poszczególnych kategoriach wręczane będą przez jurorki i jurorów tegorocznej edycji, a także przedstawicieli partnerów, którzy objęli patronat nad kategoriami:
- Sport, turystyka i rekreacja – PKP Intercity;
- ESG, Sustainability i CSR communications – Ringier Axel Springer Polska;
- Content marketing – branded content – TVN Warner Bros. Discovery oraz Studio XR;
- PR pro bono – ORLEN SA;
- Medycyna i zdrowie – Haleon;
- Kampania społeczna – PRCN;
- Research&Insight – Instytut Monitorowania Mediów;
- Media Relations – Puls Biznesu;
- Event komercyjny – Pro4Media.
Organizatorem konkursu i wydarzenia jest Związek Firm Public Relations.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.


