piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„Zabawki z czasem się nudzą”. Dolina Noteci zwraca uwagę na problem porzucania...

„Zabawki z czasem się nudzą”. Dolina Noteci zwraca uwagę na problem porzucania zwierząt

Dolina Noteci, polski producent karmy dla psów i kotów, wystartował ze świąteczną kampanią edukacyjną pod hasłem „Zabawki z czasem się nudzą”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem porzucania zwierząt, które zostały kupione lub adoptowane jako nieprzemyślany prezent świąteczny.

W kampanii Dolina Noteci opowiada historię psa, który trafia pod choinkę jako wymarzony podarunek, a po kilku miesiącach staje się niechcianą „zabawką”, którą łatwo odłożyć na półkę. Punktem wyjścia dla inicjatywy są alarmujące statystyki: co roku tysiące psów i kotów trafiają do schronisk lub na ulice – często w wyniku impulsywnych, świątecznych decyzji o adopcji lub zakupie.

Według danych Głównego Lekarza Weterynarii, w 2023 roku w 230 schroniskach przebywało ponad 81 tys. psów i 35 tys. kotów, co oznacza wzrost o 1,3 proc. względem poprzednich dwóch lat. Szacunki dotyczące populacji bezdomnych zwierząt w Polsce mówią nawet o blisko 950 tys. Media i organizacje prozwierzęce regularnie informują o przypadkach porzucania zwierząt, które okazały się „nieudanymi prezentami” po okresie świątecznym.

Kluczowym elementem kampanii jest spot stworzony we współpracy z wokalistką i kompozytorką Igą Jaworską. Nie jest to przekaz moralizatorski, lecz zaproszenie do skonfrontowania się z emocjami zwierzęcia, które nagle przestaje być w centrum uwagi swojej rodziny. Emocje te wyraża premierowa piosenka „Czemu pozwoliłeś kochać?” w wykonaniu Igi Jaworskiej – intymna, „cicha” rozmowa, w której pies pyta, dlaczego pozwolono mu kochać, skoro człowiek nie był gotowy na przyjęcie odpowiedzialności.

Źródło: youtube.com/DolinaNoteciTV

Dolina Noteci chce poprzez kampanię przypomnieć, że pies nie jest prezentem ani sezonowym trendem, lecz czującą istotą – zawsze. Celem akcji jest nie tylko promowanie odpowiedzialnej adopcji, ale także realne ograniczanie bezdomności zwierząt. Firma liczy, że kampania skłoni do szerszej refleksji nad mądrym i świadomym podejmowaniem decyzji o przyjęciu psa do domu, zwłaszcza w okresie świątecznym, kiedy „psa w prezencie” nadal kupuje się zbyt pochopnie. (ao)

Zdjęcie główne: youtube.com/DolinaNoteciTV

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj